محمد رضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره از سوی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب از سه شنبه هفته جاری در اصفهان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش های نمایش خیابانی ، صحنه ای و نمایشنامه نویسی در حال برگزاری است اظهار کرد: بخش تئاتر این جشنواره به شکل استانی برگزار می شود و بخش نمایشنامه نویسی نیز کشوری است.
وی گفت: در بخش نمایشنامه‌ نویسی 138 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این میان استان اصفهان ، تهران و اراک بیشترین آثار ارسالی را داشتند.
وی گفت: در این بخش 9 اثراز سراسر کشور برگزیده و کاندیدای جایزه شدند که در اختتامیه این جشنواره معرفی می شود.
رفیعی گفت: در بخش تئاتر صحنه ای این جشنواره نیز 9 نمایش حضور دارند که روزاول جشنواره نمایش های ' این ره که می روی ' کاری از محمد هاشم‌ زاده و 'قوی‌ تر' اثر کوروش نیک پیام روز گذشته اجرا شد.
وی افزود: همچنین روز گذشته نیز نمایش های 'حرّ دیگر' از سید روح الله فهیمی و'خوب‌ ترین غلط ' کاری از محمدجواد طاهری به روی صحنه رفت.
رفیعی اظهار کرد: نمایش ' ترور نافرجام ' به کارگردانی محمدعلی عمادی و ' آن شب که ستاره افتاد' به کارگردانی شمس الله اکبری امروز از ساعت 15 تا 19 در تالار هنر و سالن اصلی مجموعه فرشچیان به روی صحنه می رود.
وی گفت: در بخش خیابانی این جشنواره نیز 9 نمایش حضور دارد که از روزاول جشنواره نمایش های 'ذبیح ' اثری از بهمن گرامی، ' بذر امید' به کارگردانی پویا امامی و'مرزهای بی‌نشان ' به کارگردانی یدالله موسوی در محوطه تالار هنر و مجتمع فرهنگی و هنری فرشچیان اجرا شد.
وی گفت: روز گذشته نیز نمایش های ' نقل امروز ' از کوروش نیک پیام، 'سارا چریک ' از علیرضا شمس و' شیرین و فرهاد مدل 57 'اثر مریم دوستی ایرانی اجرا شد.
نمایش های ' باقرآباد' به کارگردانی آدینه رحیم نژاد، ' روز خون ' کاری از مجتبی خلیلی و ' خرداد،رخ داد' کاری از نسا سلیمانی امروز به روی صحنه می رود.
وی افزود: برگزاری کارگاه هایی با موضوع بازیگری و ادبیات نمایشی در نگارستان امام خمینی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره است.
آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله با معرفی برگزیدگان در بخش های نمایش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی شش بهمن ماه از ساعت 18 در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.
ت/8114/6022 خبرنگار : امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.