به گزارش ایرنا، 'مصطفی جوادی مقدم' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کاشان گفت: ساعت مطالعه مادران و پدران، یک صبح یک کتاب، کتاب گردی دانش آموزان، تجهیز و راه اندازی اتوبوس ترویج کتاب، یک ماه با کتاب و نمایش خیابانی کتاب از جمله موضوع های ارسال شده به دبیرخانه طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران است.
وی افزود: همچنین جشنواره قصه گویی کتاب کودک، طرح بوم گردی و کتاب، جایزه ادبی سفرنامه کاشان، گالری خیابانی با موضوع کتاب، ترویج کتابخوانی در بین کارکنان اداره ها، اجرای موسیقی کتاب و گردشگری کتاب بخش دیگری از 40 طرح ارسالی به دبیرخانه مرکزی می باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح ها بیان کرد: بخش های خصوصی مانند کتابفروشی ها، شرکت های صنعتی، مرکزهای نشر و تشکل های غیردولتی بیشترین نقش را در اجرا دارند.
او اضافه کرد: همچنین چهار روستای استرک، سن سن، برز آباد و حسنا رود نیز با ارائه چهار طرح در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب امسال شرکت کردند.
جوادی مقدم بیان کرد: کاشان برای چهارمین سال پیاپی با استفاده از همه ظرفیت های کتاب و کتابخوانی در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و در طول سه سال گذشته نیز همواره یکی از نامزدهای اصلی کسب این عنوان بوده است.
طرح پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی، حمایت از برنامه های نو و جذاب در موضوع کتاب و کتابخوانی از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان های دولتی و تشکل های غیردولتی برگزار می شود.
150 شهر از 30 استان کشور امسال برای کسب عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران در این طرح شرکت کردند.
آئین پایانی چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران هفتم اسفند 1396 به میزبانی تهران برگزار خواهد ‌شد.
شهرهای اهواز، نیشابور و بوشهر پیش تر عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص دادند.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.