به گزارش ایرنا به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی اضافه کرد: ‌ اصل 27 قانون اساسی به این نکته اشاره دارد که تجمعات بدون حمل سلاح قانونی است بنابر این برای اجرایی شدن این اصل، طرحی را آماده و به هیات رییسه مجلس ارسال کردیم.
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسم این طرح نحوه اجرایی شدن اصل 27 قانون اساسی است، افزود:‌ این طرح برای تجمعات بدون حمل سلاح می باشد و باید فضا برای تجمع مردم بطور کامل امن باشد.
وی افزود: به عنوان مثال می توان خیابان مردم را به این موضوع اختصاص داد؛ البته می توان درآیین نامه قانون تجمعات موارد دیگری را برای افزایش امنیت فضای تجمع درنظرگرفت.
این نماینده مجلس تاکید کرد:‌ حتی درسال 62 تفسیر شورای نگهبان از این اصل قانون اساسی هم به این نکته تاکید دارد که اجرای شدن این اصل نیاز به هیچ مجوزی ندارد، هرچند که اجرای این اصل تاکنون مورد غفلت واقع شده است.
وی تصریح کرد:‌ در این طرح تاکید شده که مجلس شورای اسلامی موظف است، مکان مناسبی را برای تجمعات بدون نیاز به اخذ مجوز از وزارت کشور فراهم کند.
ابوترابی اضافه کرد: اگر تعداد افراد تجمع کننده 100 نفر باشد، یکی از نمایندگان مجلس برای پاسخگویی در بین تجمع کنندگان حضور پیدا می کند و اگرتجمع کنندگان بیش از 300 نفر باشند، رئیس کمیسیون مورد نظر پاسخگوی تجمع کنندگان خواهد بود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت:‌ همچنین اگر تعداد تجمع کنندگان بیش از 500 نفر شد، فردی از اعضای ‌هیات رییسه به افراد تجمع کننده پاسخ می دهد، همچنین اگربیش از 700 نفر درمقابل مجلس تجمع کردند، نواب رییس به میان تجمع کنندگان آمده و بیش از هزار نفر رییس مجلس با حضور درمیان افراد مشکلات تجمع کنندگان را بررسی می کند.
وی افزود: ضمن اینکه پس از بررسی مشکلات، مصوبات مربوطه در رسانه ها به اطلاع عموم مردم می رسد.
2093 ** تنظیم کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.