به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، امیرحسین نادری افزود: این شرکت در دورۀ 9 ماه منتهی به سی ام آذر 96 به ازای هر سهم خود توانست 491ریال سود خالص و در مجموع مبلغ 3 هزار و 680 میلیارد تومان سود خالص محقق کند.
وی گفت:شرکت فولاد مبارکه با فروش 3 میلیون و 799 هزار تن محصولات گرم، یک میلیون و 106هزار تن محصولات سرد و 221هزار تن محصولات پوشش دار، در مجموع پنج میلیون و 126هزار تن انواع محصولات، معادل 11هزار میلیارد تومان درآمد حاصل کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 53درصد رشد داشته است.
نادری گفت: بهره‌برداری از طرح های توسعه شرکت شامل ماشین ریخته گری شماره پنج، بهره برداری از گندله سازی سنگان و طرح توسعه مجتمع فولاد سبا و همچنین کنترل هزینه ها در راستای تولید اقتصادی محصولات و افزایش نرخ جهانی محصولات در سال 96 و کنترل هزینه های مالی با تبدیل نرخ تسهیلات گرانقیمت به تسهیلات ارزانتر از مهمترین دلایل تحقق این رشد بوده است.
رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه نیز با اشاره به بازده سهام این شرکت برای سهامداران، گفت: سهام شرکت فولاد مبارکه با توجه به حجم معاملات و ارزش سهام آن، در بورس اوراق بهادار یکی از تأثیرگذارترین شرکت ها در نوسانات شاخص بورس است.
مرتضی شبانی با بیان اینکه تقسیم 100 ریال سود نقدی هر سهم و رشد قیمت سهام در سال جاری بازده 128درصدی برای سهامداران داشت، افزود: این شرکت با رشد مستمر سودآوری خود و سرمایه گذاری در طرح ها و شرکت های سودآور بورس توانست بازدهی قابل توجهی برای سهامداران به ارمغان آورد.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.