حسن خدابخش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طبق پیش بینی ها، بارش برف در بیشتر مناطق غربی استان اصفهان گزارش شد ، افزود : بارش برف در این مناطق بطور موقت قطع شده اما تا ساعات آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی برای امروز و فردا ( یکشنبه ) بر روی استان است گفت: بیشترین بارش شب گذشته و امروز ( شنبه) از فریدونشهر با 20 سانتیمتر برف، بوئین و میاندشت 15 میلی متر باران، خوانسار با 13 سانتی متر برف، داران با 9 سانتی متر برف، چادگان با پنج سانتی متر برف و گلپایگان، سمیرم و میمه با حدود یک سانتی متر برف گزارش شده است.
خدابخش با بیان اینکه این سامانه در حال حرکت به سمت مناطق مرکزی استان است افزود:با ورود این سامانه بارش باران و برف را در مناطق مرکزی استان خواهیم داشت .
وی با بیان اینکه امشب و فردا ( یکشنبه ) این سامانه در مناطق شرقی استان فعال خواهد بود گفت: با فعالیت این سامانه در ارتفاعات نایین، خورو بیابانک و اردستان بارش به صورت برف و در مناطق شهری بارش باران پیش بینی می شود.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز شنبه دمای هوا در بیشتر مناطق استان افزایش خواهد داشت اما از فردا ( یکشنبه ) کاهش محسوس 6 تا هشت درجه ای دما در این استان رخ خواهد داد.
وی افزود: برای امشب و فردا (یکشنبه) احتمال وقوع مه در مناطق کوهستانی و وزش باد و کولاک در مناطق غربی این استان پیش بینی شده است.
خدابخش گفت:بارش پراکنده طی امروز و فردا در بیشتر مناطق استان اصفهان پیش بینی می شود که انتظار می رود از فردا با خروج این سامانه از میزان بارش ها کاسته شود.
وی گفت: حداکثر دمای کلانشهر اصفهان 10 درجه سانتی گراد و حداقل صفر درجه سانتی گراد خواهد شد.
خدابخش برای هوای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه(فردا)، مه صبحگاهی، گاهی وزش باد به نسبت شدید و بارش پراکنده باران و برف و به تدریج کاهش پدیده و برای روز دوشنبه، آسمانی کمی ابری و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد.
رئیس اداره پیش ‌بینی هواشناسی اصفهان از خوروبیابانک و چوپانان با 19 درجه سانتیگراد به عنوان گرم ترین و بوئین و میاندشت با پنج درجه سانتی گراد زیر صفربه عنوان سردترین نقطه استان نام برد.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.