به گزارش ایرنا، ' محمد ‌علی افشانی ' عصر پنجشنبه در جمع مردم اژیه گفت: با جذب سرمایه گزاران برای سرمایه گذاری و ایجاد مشاغل جدید در شرق اصفهان و توسعه گردشگری در این منطقه می توان به تقویت اقتصاد این منطقه کمک کرد.
وی در عین حال با اشاره به اینکه شغل بسیاری از ساکنان شرق اصفهان کشاورزی می باشد و کشاورزی نیازمند آب است، تصریح کرد: مسئولان درصدند تا با اعمال مدیریت صحیح در مصرف آب در بخش‌های شهری و صنعت و صرفه جویی آب در این بخش ها، آب مورد نیاز کشاورزان را تامین کنند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه طبقه کشاورز و روستایی از جایگاه ویژه برخوردار است، گفت: مسئولان به این موضوع واقف هستند که اگر به این قشر اهمیت داده نشود، خسارت ناشی از آن به عموم جامعه می‌ رسد و در این راستا تلاش های زیادی را برطرف کردن مشکلات کشاورزان و روستائیان انجام داده اند.
وی با بیان اینکه من فرزند یک کشاورز هستم و بسیاری از کارهای کشاورزی را شخصا انجام داده ام ، گفت: با این سابقه، پیامدها و مشکلات خشکسالی و نبود آب برای کشاورزان شرق اصفهان را به خوبی درک می کنم.
افشانی به پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمارها در کل کشور نشان می دهد که میزان بارش ها نسبت به سال‌های گذشته بطور چشمگیر کاهش یافته و بسیاری از نقاط کشور از خشکسالی رنج می برد.
وی در همین حال گفت: کشاورزان و دهیاران هرگز نباید نسبت به آینده نا امید شوند و هر مسئولی که مردم را نسبت به آینده و نظام نا امیدکند، خائن است.
معاون وزیر کشور بر استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و گفت: با استفاده از فناوری های نوین در روستاها و حذف شیوه های سنتی آبیاری در کشاورزی باید بتوانیم زمینه بهره برداری بهتر از منابع آبی را فراهم کنیم.
وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اقدام های خوبی در زمینه استفاده از فناوری های نوین در روستاها انجام شده است و امیدواریم با ایجاد شهرک‌ های صنعتی و توسعه کشاورزی صنعتی در روستاها بتوانیم مشکلات روستائیان را کاهش دهیم.
افشانی در بخشی از سخنان خود به کمک‌ هایی که به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام می شود اشاره کرد و گفت: باید از این کمک ها برای ایجاد اشتغال و بهبود کار مردم استفاده شود و هزینه این کمک ها جهت هزینه جاری دهیاری ‌ها و شهرداری‌ها صحیح نیست.
معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه پس از تصدی دولت تدبیر و امید اقدام های خوبی برای بهره مند شدن روستاها از شبکه اینترنت انجام شده است، گفت: باید با فراهم کردن زمینه دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت، فعالیت روستائیان در شغل های جدید را فراهم و با معرفی صنایع روستایی از طریق شبکه اینترنت، این صنایع روستایی را نیز تقویت کرد.
به گزارش ایرنا در جریان سفر عصر گذشته معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور
به شرق اصفهان، کلنگ مدرسه بنیاد برکت شماره ۲ ورزنه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۸۰ میلیون تومان و همچنین کلنگ باند دوم خیابان شهرداری ورزنه بطول ۲ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰میلیون تومان به زمین زده شد.
معاون امور عمرانی استاندار ، مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری اصفهان و حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افشانی را در این سفر همراهی کردند.
شهر اژیه در بخش جلگه شهرستان اصفهان واقع است و در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
ورزنه نیز شهری از توابع بخش بن ‌رود اصفهان می باشد که در فاصله 110 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
2093 ** دریافت کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.