به گزارش روز جمعه ایرنا، ' علی رحمانی ' در مراسم تکریم و معارفه مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تیران و کرون افزود: آب شرب این روستاها بوسیله آب چاه و یا تانکر سیار تامین می شود که این موضوع سلامت آب آشامیدنی این روستاها را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی بیان کرد: احداث مخزن ذخیره آب روستایی برای مواقع بحران و اصلاح و تعمیر شبکه آبرسانی در روستاها به منظور جلوگیری از اتلاف منابع آبی از جمله نیازهای حوزه آب رسانی روستاهای تیران و کرون است که از منابع دهیاری ها و اعتبارات تملک دارایی برای تسریع در اجرای این پروژه ها استفاده شده است.
فرماندار شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در خصوص اعتبار بخشی به اجرای این پروژه ها سهم اعتبارات شهرستان تیران و کرون را افزایش دهد تا در موقع بحران آب این شهرستان با معضل روبرو نشود.
وی سرانه روزانه مصرف آب شرب روستایی هر خانوار در شهرستان تیران و کرون را 140 لیتر اعلام کرد و افزود: استفاده از آب شرب در مصارف دامداری و کشاورزی برخی از مشترکین تهدیدی علیه منابع آب شرب است که برای کنترل میزان مصرف آب مشترکین لازم است که دهیاری ها نیز همکاری کنند.
رحمانی اضافه کرد: با تکمیل پروژه آبرسانی 41 روستا مشکل آب شرب تمامی روستاهای شهرستان تیران و کرون برطرف خواهد شد.
در این مراسم از زحمات ' سعید عابدینی ' تقدیر و ' محمد اونیک آزه ' به عنوان مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی شهرستان تیران و کرون معرفی شد.
38 روستای شهرستان تیران و کرون با جمعیتی افزون بر 36 هزار نفر در قالب بیش از 11 هزار خانوار تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان قرار دارند.
طرح احداث 2 مخزن بتونی 2 هزار و 500 متر مکعب و یک هزار و 500 متر مکعب با هدف آبرسانی به 41 روستای شهرستان تیران و کرون و 2 روستای مجاور محور اصفهان به داران از سال 84 آغاز شد.
جمعیت تحت مطالعه و خدمات رسانی در ابتدای طرح 53 هزار و 827 نفر و در افق 1410 این طرح به 80 هزار و 175 نفر آبرسانی می شود.
سال گذشته بیش از 18 میلیارد به اصلاح و اجرای پروژه های آب رسانی روستایی شهرستان تیران و کرون از محل اعتبارات تملک و دارایی تخصیص یافت که بیش از 40 درصد آن محقق شد.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 2093 ** خبرنگار: اکبر مهدی زاده ** انتشار دهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.