به گزارش ایرنا، ' محمود تولایی ' عصر پنجشنبه در اختتامیه ' اولین همایش نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار با محوریت مالیات بر ارزش افزوده' که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده بر خلاف اهداف ترسیم شده عمل کرد که دلیل آن اجرای نادرست و یکباره این قانون بود.
وی اضافه کرد: الان وقت آن رسیده که اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم تا هم از تکرار آن پرهیز شود و هم اینکه قدم های بعدی را درست بردایم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم گفت: پرداخت دیون و بدهی های عقب افتاده واحدهای اقتصادی کوچک و بزرگ در اصفهان باید حداقل برای سه سال به تعویق افتد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: باید برای تولیدکنندگانی که به دلیل بدهی های عقب افتاده زیر بار مشکلات دارند له می شوند، چاره ای اندیشید و بهترین کار این است که از گرفتن مالیات و افزایش بدهی این واحدها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: بهره و بدهی های عقب افتاده واحدهای تولید و صنعتی روی هم انبار شده و این واحدها دیگر توان پرداخت مالیات یا گرفتن وام را ندارد.
وی که رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز هست، گفت: البته مالیات باید پرداخت شود و شفافیت های مالی و مالیاتی بسیار ارزشمند است اما وقتی کارو تولید متوقف است چطور می توان مالیات داد.
سهل آبادی خواستار استفاده مسئولان از ظرفیت های اتاق های بازرگانی کشور و مشاوره اتاق ها بویژه در تصمیم گیری های اقتصادی کشور شد و گفت: اتاق های بازرگانی برای ارائه مشاوره های اقتصادی به مسئولان و مجلس شورای اسلامی را دارند.

*** اگر دلالان از سرمایه گذاران بازشناخته شوند، مشکلات حل می شود
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر دلالان و سرمایه گذارانی که شغل ایجاد می کنند تفکیک شوند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و اتفاقات خوبی در کشور رقم می خورد.
' زهرا سعیدی ' در رابطه با قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: فاصله زیادی بین قانون و اجرا وجود دارد زیرا این قانون اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه 90 درصد هزینه های دولت جاری است تصریح کرد: این هزینه ها به دولت فشار وارد می کند بنابر این کسب درآمد به روش های مختلف ناگزیر است.
سعیدی اضافه کرد: اما باید زیرساخت های قانون مالیات بویژه زیرساخت های الکترونیکی و مخابراتی آن فراهم شود.
وی از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و ساماندهی صندوق های مکانیزه فروش (صندوق های پوز) خبر داد و گفت: تلاش بر این است که این اصلاحیه تا پیش از سال جدید به صحن علنی مجلس بیاید.

*** نظام مالیاتی باید سیستمی شود
معاون مالیات برارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان نیز در این مراسم، گفت: به جای تغییر قانون باید به فکر اصلاح و اجرای آن باشیم زیرا تجربه 10 ساله ای که با سختی و پرهزینه به دست آمده است را نمی توانیم یکباره کنار بگذاریم.
' علیرضا نریمانی ' افزود: باید به دنبال شناخت و آموزش مفاهیم مالیاتی باشیم و نظام مالیاتی باید سیستمی شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور پایش مودیان امکان پذیر نیست، بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی نیز کامل نیست و دستگاه ها و اشخاص به تکلیف قانونی خود عمل نمی کنند.
نریمانی ادامه داد: باید با سیستمی شدن این نظام و استفاده از نرم افزارهای مناسب امکان پایش مستمر و دقیق مودیان مالیاتی فراهم شود.
استان اصفهان با 9 هزار و 300 واحد صنعتی فعال با اشتغال 263 هزار نفر، سهم 11 درصدی از صنایع کشور و رتبه دوم کشور در زمینه اشتغال را پس از تهران دارد.
براساس اعلام مسئولان استان اصفهان ، این استان در سال گذشته ( 95 ) حدود 6 هزار و 300 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.
' اولین همایش نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار با محوریت مالیات بر ارزش افزوده ' روز پنجشنبه در قالب کارگاهی یک روزه با حضور مسئولان و مهمانانی از سراسر کشور توسط اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و در پایان آن بیانیه ای قرائت شد.
ت/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.