به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین طرح احداث نیروگاه خورشیدی با هدف تولید برق به ظرفیت 80 هزار کیلو وات و نخستین کارخانه تولید ظرف های پلاستیکی در روستای قهساره واقع در دهستان برزاوند شهرستان اردستان با سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون ریالی بخش خصوصی راه اندازی شد.
فرماندار اردستان اشتغال ایجاد شده به واسطه این طرح ها را 25 نفر عنوان کرد و گفت: نیروگاه خورشیدی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و کارخانه تولید ظرف های یکبار مصرف به مساحت 500 مترمربع احداث شده است.
'علیرضا غیور' افزود: دولت طی چند سال گذشته به ویژه در قالب لایحه بودجه سال 1397 اعتبار قابل توجهی برای اشتغال روستاها پیش بینی کرده تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود و در این راستا ایجاد ناحیه کارگاهی روستای قهساره در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.
وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال و اجرای طرح های صنعتی در اردستان از جمله با اعطای تسهیلات اشتغالزایی کم بهره به ویژه به متقاضیان روستایی می تواند زمینه ایجاد اشتغال را در این شهرستان فراهم سازد.
'رسول شهرکی'، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان هم با اشاره به تسهیلات یک میلیارد ریالی کارخانه تولید ظرف های یکبار مصرف کاغذی گفت: تسهیلات حمایتی کم بهره برای ایجاد طرح های کشاورزی، خدماتی، صنعتی و تولیدی در روستاهای این استان با بهره 6 درصد از ابتدای سال آینده در این شهرستان پرداخت خواهد شد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.