به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید ابوالحسن مهدوی ' روز پنجشنبه در 'همایش روحانیت و حوزه انقلابی' در اصفهان گفت: در چنین شرایطی بصیرت افزایی، روشنگری و تقویت ایمان مردم توسط روحانیون به عنوان فرماندهان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یک ضرورت است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب انتظار دارند روحیه انقلابی در آحاد جامعه به ویژه روحانیون زنده و ماندگار شود.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل جبهه فرهنگی انقلاب، تمام مسائل فرهنگی را بصورت کلی در جهان رصد می کنند بنابراین همسویی فعالیت های فرهنگی با رهبر معظم انقلاب یک ضرورت است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف انقلاب های جهان، از یک جهت انقلاب مردمی و از یک جهت انقلاب فرهنگی است.
آیت الله مهدی ادامه داد: روحانیون فرماندهان انقلاب اسلامی هستند و باید در مسیر فعالیت های انقلابی و فرهنگی بیش از پیش انسجام داشته باشند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مساجد بهترین مکان برای تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان به عنوان بهترین نیروها می توانند در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.
وی با تاکید بر ضرورت جذب حداکثری جوانان به مسجد، گفت: طرح های بسیاری به همت خیریه فرهنگی المهدی (عج) برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد طراحی شده است که می تواند در اختیار روحانیون قرار گیرد.
آیت الله مهدوی افزود: باید برای جلوگیری از هدر رفت توان موجود در مساجد از اصطکاک نیروها در بخش های مختلف مساجد جلوگیری و حول محور ولایت فقیه هم افزایی کرد.
وی تصریح کرد: امید دادن به آینده روشن و تقویت ایمان و عمل صالح باید خروجی فعالیت های فرهنگی مساجد باشد.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: زیر ساخت های فرهنگی جامعه که ایمان است و به تعبیر قرآن مردم بر اساس این شاکله عمل خواهند کرد، باید بیش از پیش تقویت شود.
وی با تاکید بر نقش نظارتی روحانیت در برنامه های فرهنگی، اظهار کرد: کارهای فرهنگی باید به صورت ستادی و مردمی اداره شوند.
همایش یک روزه ' روحانیت و حوزه انقلابی' روز پنجشنبه با حضور آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در حسینیه بسیج ناحیه امام صادق (ع) شهر اصفهان برگزار شد.
7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.