به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان روز چهارشنبه به نقل از آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' اضافه کرد: کفار و غرب اگر از ما بزرگی مشاهده نکنند، حاضر به گفت‌ و گو با ما نمی‌ شوند.
وی که در چهاردهمین همایش سراسری ستاد اقامه نماز صنعت هسته‌ای کشور با عنوان ' نماز و فضای مجازی ' در منطقه هسته‌ ای اصفهان سخن می گفت، افزود: اگر بگوییم برجام کار خوبی بود، نتیجه کار شما تلاشگران صنعت هسته‌ای کشور است وگرنه غربی ‌ها حاضر به گفت‌ و ‌گو و مذاکره نمی‌ شدند.
وی اظهار کرد: ما نباید از اینکه دشمن داریم بترسیم زیرا دشمن همواره بد نیست و سبب سازندگی و رشد انسان می‌ شود و در عالم طبیعت هم اینگونه است که سختی‌ها سبب سازندگی می‌‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اگر سربلند نباشیم، دشمنان حاضر نیستند جوابی به ما بدهند، گفت: از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی، ایران به سازمان ملل شکایت کرد اما به نامه‌های ایران، جوابی داده نشد و هنگامی که هزاران کیلومتر از زمین‌ های کشورمان تصرف شد، موضوع آتش بس را مطرح کردند.
وی ادامه داد: امام راحل موضوع آتش بس را قبول نکردند و فرمودند تا زمانی که یک وجب از خاک کشورمان دست دشمن باشد ما به ایستادگی خود ادامه می‌ دهیم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیشنهاد صلح زمانی مطرح شد که خرمشهر از دست رژیم بعث عراق پس گرفته شد؛ آن زمان سه لشکر عراق با حدود 40 هزار نیرو با تمام امکانات در خرمشهر مستقر بودند و صدام گفت اگر ایرانی‌ها خرمشهر را پس بگیرند، من کلید بصره را به آنان می‌دهم.
وی اضافه کرد: اما رزمندگان ما خرمشهر را پس گرفتند که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ پس از فتح خرمشهر و اینکه احساس کردند ما می‌توانیم بصره را تصرّف کنیم موضوع صلح را مطرح کردند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در موضوع انرژی صلح آمیز هسته‌ ای نیز می ‌گفتند حتی یک سانتریفیوژ هم نداشته باشید، افزود: دشمنان برای آنکه به انرژی صلح آمیز دست پیدا نکنیم حتی به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان روی آوردند اما زمانی که به اورانیوم غنی شده 20 درصد دست یافتیم حرف از مذاکره به میدان آوردند.
وی افزود: اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا می ‌گفت من اگر می توانستم، تمام پیچ و مهره ‌های تأسیسات هسته‌ای ایران را باز می‌ کردم.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به دانشمندان هسته ای کشورمان گفت: کفار به کسی که قدرت دارد و سربلند است، توجه می‌کنند و به انسانی که به آنها التماس کند، اعتنایی ندارند بنابراین برای سربلندی اسلام و ایران باید کارتان را ادامه دهید و در آموزش، قوی عمل کنید تا هر زمانی نیاز بود، استفاده شود.
آیت‌الله طباطبایی‌ نژاد با بیان اینکه اگر حتی انرژی هسته‌ای هم نداشته باشیم، از ما راضی نمی‌شوند تا زمانی که دست از اسلام بر داریم، افزود: عربستان سعودی می‌داند ملت ایران، یک نظام شاهنشاهی را از بین برده است لذا می‌ترسد که این روحیه به ملت عربستان نفوذ کند و می‌داند که مردم عربستان می‌دانند که یک خانواده مفسد نمی‌تواند سرپرست مسلمانان باشد و با پول مسلمانان و به دستور کافران، سایر مسلمانان را بکشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین با تاکید بر اهمیت نماز گفت: بر اساس روایتی، اسلام بر پنج چیز استوار شده که اولین آن نماز و زکات است.
وی افزود: نمی شود کسی مؤمن باشد و مهمترین عمل اسلامی که نماز است را انجام ندهد، اگر کسی نماز بخواند و ارتباطش با خدا خوب باشد، خیلی از کارهای بد را انجام نمی‌دهد.
وی ادامه داد: بنده در خبطه‌های نماز جمعه گفتم که معتقدم کسانی که در آشوب‌ های اخیر خسارت زدند، نماز نمی ‌خوانند یا نادرست می‌ خوانند زیرا ذکر خدا به انسان آرامش و نظم می‌دهد.
د/3011 / 2093 ** دریافت و تنظیم: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.