'سید شهاب الدین شاکری' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به یک میلیون و 200 هزار مترمکعب آب آشامیدنی برای مصرف خانگی روستاهای شهرستان آران و بیدگل در 9 ماهه سال جاری تولید شد که نزدیک به 860 هزار مترمکعب مصرف شده و باقی آن هدر رفته است.
وی افزود: میانگین کشوری هدر رفت آب آشامیدنی روستایی 30 درصد است که در شهرستان آران و بیدگل این میزان 2 درصد کمتر می باشد.
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آران و بیدگل، بخش زیادی از هدر رفت آب در روستاهای این شهرستان را ناشی از خطای کنتور، نشت، شکستگی لوله یا فرسودگی خط های انتقال آب عنوان کرد.
او بیان کرد: هم اکنون 11 روستا با پنج هزار و 900 مشترک فعال وجود دارد که به عبارتی همه روستاهای این شهرستان از شبکه آب لوله کشی بهره مند هستند و آبرسانی با تانکر دیگر وجود ندارد.
شاکری جلوگیری از هدر رفت آب را یکی از اولویت های آبفار عنوان و اضافه کرد: آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان توسط هفت حلقه چاه فعال با میزان آب خروجی 53 لیتر بر ثانیه تولید می شود.
وی در ادامه گفت: با توجه به افت شدید سطح آب چاه ها باید از هرگونه هدر رفتن آب جلوگیری شود، چرا که گرمای بی سابقه، کاهش نزولات جوی، افت سطح آب های زیرزمینی و خشکسالی های پیاپی زنگ خطر جدی بحران کم آبی در شهرستان آران و بیدگل را به صدا دراورده است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت نزدیک به 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.