' محمدصادق حاجیان ' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه توزیع گازوئیل با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است تصریح کرد: گازوئیل تولیدی در پالایشگاه تست و آزمایش می‌شود و پس از تایید برای توزیع تحویل شرکت پالایش و پخش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت پالایش نفت اصفهان ( پالایشگاه) متولی تولید گازوئیل و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی متولی توزیع آن است افزود: این شرکت موظف است در صورتیکه گازوئیل از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، آنرا تحویل نگیرد .
حاجیان بدون اشاره به میزان تولید گازوئیل در پالایشگاه اصفهان، گفت: دولت بابت مابه التفاوت فروش فرآورده‌های نفتی (اصلی) شامل بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز و گاز مایع یارانه ( سوبسید) پرداخت می کند.
معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی استان اصفهان هم در تیرماه سالجاری گفته بود که، اصفهان نخستین استان کشور است که 85 درصد از شهرهای آن از بنزین و نفت گاز با استاندارد 'یورو 4' استفاده می کنند.
فضل الله اکبری تاکید کرد: هم اکنون 100درصد از مصرف بنزین و نفت گاز کلانشهر اصفهان از استاندارد یورو 4 برخوردار است.
معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز ( سه شنبه ) در نشست تخصصی نحوه اجرایی کردن قانون هوای پاک در تهران گفت: زمانیکه با گازوییل بسیارغیراستاندارد درمشهد و اصفهان مواجه هستیم فیلتر که هیچ، مردم چگونه باید نفس بکشند.
' عیسی کلانتری ' افزود: دو سوم خودروهای گازوئیل سوز شهرهای کشور فرسوده است، همچنان شاهد کامیون های 45 ساله در تهران هستیم که امیدوارم قانون هوای پاک بتواند به از رده خارج کردن آنها کمک کند اما اگر اراده ملی نباشد این قانون نیز کارساز نخواهد بود.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز کرده است و اکنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
ایـن شرکت در منطقه ای با مساحت 340 هکتار در شمال غربی اصفهان واقع شده و ظرفیت تولید این پالایشگاه 375 هزار بشکه در روز است.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.