'رضا شفیعی' دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل امشب با چهار نفر قاچاقچی چوب در حال قطع درختان جنگلی تاغ رو به رو شدند و متخلفان را دستگیر کردند.
وی محل دستگیری متخلفان را تاغزارهای محدوده نوش آباد عنوان کرد و افزود: نزدیک به یک تن چوب تاغ قاچاق نیز در این عملیات کشف و ضبط شد و قاچاقچیان تحویل مراجع ذی ربط شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: چهار نفر از قاچاقچیان چوب تاغ نیز در 2 هفته گذشته طی پنج عملیات جداگانه در محدوده آران و بیدگل و سفید شهر دستگیر شدند و 1.3 تن چوب قاچاق به همراه سه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.
او یکی از علت های قاچاق چوب و زغال تاغ را بهای بالای آن در بازار عنوان کرد و شرایط کنونی را عامل تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان آران و بیدگل دانست.
شفیعی با اشاره به اقلیم کویری شهرستان آران و بیدگل، بر نگهداری از جنگل های دست کاشت بیابانی به منظور جلوگیری از هجوم شن های روان در این منطقه تاکید کرد.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.