'رضا شفیعی' شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک دستگاه خودروی وانت و یک دستگاه نیسان در عملیات های جداگانه ای در محدوده آران و بیدگل به همراه 1.1 تن چوب تاغ قاچاق توقیف شد.
وی افزود: همچنین ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به دنبال گزارش مردم این شهرستان مبنی بر قطع درختان در تاغزارهای جاده کنار گذر آران و بیدگل به منطقه اعزام شدند و فرد متخلفی را که در حال قطع درختان بود، دستگیر و 100 کیلوگرم چوب تاغ به همراه یک دستگاه خودروی وانت را کشف و ضبط کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: متخلف سابقه داری نیز در حال قطع درختان تاغ منطقه شمال سفیدشهر پس از درگیری با ماموران یگان حفاظت دستگیر و 100 کیلوگرم چوب قاچاق و یک دستگاه موتور سیکلت ضبط شد.
او ادامه داد: فرد متخلفی نیز در حال قطع درختان تاغ بود که با اطلاع از حضور ماموران یگان حفاظت، با یک دستگاه خودروی پژو از محل متواری شد.
شفیعی قاچاق چوب و زغال را عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت در شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: متخلفان برای رسیدن به سودهای کلان بازار سیاه و پر رونق زغال تاغ نسبت به قطع درختان اقدام می کنند، در حالی که به دلیل اقلیم کویری منطقه نگهداری از این جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان اهمیت بسیار زیادی دارد.
شهرستان آران و بیدگل با وسعت 605 هزار هکتار، دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
این شهرستان با برخورداری از 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.