به گزارش ایرنا، اتاق بازرگانی اصفهان روز شنبه اعلام کرد: 9 چالش فاضلاب استان در نشست هم اندیشی رویداد هم نت فاضلاب در پیشخوان محققان شرکت کننده در این رویداد کارآفرینی قرار گرفت.
رویداد کارآفرینی هم نت(همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی) فاضلاب با هدف بررسی چالش ها و فرصت های صنعت آب و فاضلاب، بهمن سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با اشاره به 9 چالش مذکور گفت: بازسازی شبکه های فاضلاب با تاکید بر روش بومی سازی، فرسوده بودن شبکه و نشست و فروریزش زمین از جمله مسائل پیش روی فاضلاب استان اصفهان است.
مسعود طاهریون افزود: کنترل خوردگی در شبکه فاضلاب، خوردگی تاج لوله، تخریب لوله و پایین بودن عمر مفید لوله های انتقال فاضلاب، دومین چالش مهم صنعت فاضلاب استان است.
وی کنترل و حذف 'سوسری ها' (سوسک فاضلاب) در شبکه ها را سومین چالش فاضلاب استان برشمرد و گفت: ایجاد مشکلات بهداشتی و روانی برای شهروندان در اثر وفور سوسری ها در شبکه فاضلاب و ناکارآمدی روش هایی نظیر سم پاشی به عنوان موضوع قابل طرح در هم نت است .
سوسک های حمام و فاضلاب در اصطلاح حشره شناسی با نام 'سوسَری' معروف هستند.
طاهریون، کنترل و حذف بو در شبکه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب و نارضایی شهروندان و کارکنان را چالش چهارم فاضلاب استان برشمرد.
وی متناسب سازی ساخت سیستم فاضلاب با نیاز امروز و دانش روز، حذف جلبک در فاضلاب، بومی سازی ساخت تجهیزات مرتبط با تصفیه فاضلاب، بهبود فرآوری لجن ناشی از فاضلاب و ارتقای کیفیت پساب خروجی را از دیگر چالش های پیش روی فاضلاب شهرهای استان اصفهان عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان در رویداد هم نت می توانند با تشکیل تیم های تحقیقاتی بر روی هر یک از چالش های مذکور، تحقیق کنند.
رویداد هم نت متشکل از همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی است که در آن راهکارهای نوین حل یک مساله در قالب تیم های تخصصی، مشخص می شود.
شناسایی افراد صاحب نظر در زمینه های مختلف و امکان سنجی برای بکارگیری فناوری روز، جلب مشارکت بخش خصوصی در مسیر راه اندازی یا توسعه، بهره مندی از امکانات و زیرساخت های نهادهای دولتی و تسریع فرایندها و مذاکره با سرمایه گذاران برای راه اندازی طرح های نو از اهداف برگزاری هم نت فاضلاب استان اصفهان است.
شرکت کنندگان در این هم نت می توانند تا 30 دی جاری طرح های پیشنهادی مربوط به چالش های فاضلاب استان اصفهان را به دبیرخانه این رویداد ارائه کنند.
رویداد هم نت فاضلاب به مدت سه روز از ۲۴ تا ۲۶ بهمن امسال به همت پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد ملی نخبگان استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار خواهد شد.
ایده های برتر در این رویداد از حمایت هایی مانند ارائه گواهی تأیید فنی محصول در صورت تأیید از سوی شرکت آبفا، ارائه مشاوره های فنی از سوی کارشناسان در راستای امکان سنجی و تسریع فرآیند اجرای طرح آزمایشی(پایلوت)، رسیدن به چارچوب توافق اولیه برای عقد قرارداد همکاری با شرکت آبفا و معرفی طرح های منتخب به بهره بردارن، پیمانکاران و صنایع پیشرو با هدف تجاری سازی و توسعه بازار برخوردار خواهند شد.
پیش از این، رویدادهای هم نت در زمینه های میوه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، روستایی و آب در اصفهان برگزار شده است.
ت/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.