به گزارش ایرنا، کریم علی نقی روز شنبه در جلسه شورای اداری برخوار با بیان اینکه طرح تکاپو، یکی از طرح های اشتغال است که بر اساس مطالعه و شناخت جامعه هدف تنظیم شده است، افزود:در این طرح 400 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان برخوار اختصاص یافته است که نیمی از آن جذب و متقاضیان به بانک ها معرفی شده و یا درحال معرفی به بانک هستند.
علی نقی گفت :نرخ این تسهیلات ١٨ درصد است که متقاضیان از یارانه 2 الی 6 درصد به شرط ایجاد اشتغال طبق ارائه فهرست بیمه تامین اجتماعی و تایید آن سازمان و دستگاه اجرایی مربوط برخوردار می شوند.
وی افزود: تسهیلات طرح تکاپو در رسته های تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی، صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، خدمات گردشگری، صنایع دستی، خدمات حمل و نقل بین شهری، فناوری اطلاعات، دوخت و تولید پوشاک، قطعه سازی و مجموعه سازی با رعایت شرایط زیست محیطی ، فرش دستباف، زیورآلات (طلاو جواهر)با رعایت شرایط زیست محیطی ، صنایع معدنی، صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین صنایع مرتبط با تولید برق از انرژی های خورشیدی پرداخت می ‌شود.
طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار( تکاپو) از سال 94، در 6 استان به شکل آزمایشی و سپس از سال گذشته در سایر نقاط کشور اجرا شد.
این طرح دررسته فعالیت های فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، پوشاک و گردشگری و تعیین رسته فعالیت های دارای اولویت ایجاد اشتغال در تمامی استان های کشور از جمله برنامه های توسعه اشتغال در کشور است.
شهرستان برخوار با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت 7131 م . ط / 7150 /
دریافت کننده: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.