به گزارش ایرنا در پیام محسن مهرعلیزاده که عصر جمعه به مناسبت درگذشت حجت الاسلام مهدی مظاهری صادر شد، آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری؛ از علمای بنام و صاحب نفس و اساتید اخلاق اصفهان که با سابقه بیش از نیم قرن تبلیغ اسلامی در حوزه‌های مختلف به عنوان اولین چهره تبلیغی استان اصفهان برگزیده گردید، موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
استاندار اصفهان افزود: بی‌تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پر برکت خود را صرف اعتلای اسلام و نشر و ترویج معارف دینی نمود و با تاسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تاسیس ستاد اقامه نماز استان و بیش از 20 سال فعالیت قرآنی، گام عظیمی را در راه علم آموزی و روشنگری دینی برداشت، خلأیی ژرف برای بهره‌مندان از محضر ایشان به شمار می ‌آید.
وی در این پیام با اشاره به برگزاری مراسم احیای دعای ابوحمزه ثمالی در سحرهای ماه مبارک رمضان توسط مرحوم حجت الاسلام مهدی مظاهری اضافه کرد: یاد، نام و نقش ارزشمند و همچنین نوای دلنشین ایشان در مراسم احیای دعای ابوحمزه ثمالی در سحرهای ماه مبارک رمضان در طول حیات این عالم بزرگوار به نیکی و بزرگی در اذهان مردم مومن و متدین اصفهان ماندگار خواهد شد.
استاندار اصفهان ارتحال این عالم بزرگوار را به رهبر معظم انقلاب و مردم متدین استان اصفهان تسلیت عرض کرد و از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بیت شریف ایشان مسألت نمود.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری از اساتید حوزه علمیه اصفهان و چهره ماندگار تبلیغ این استان که از یک هفته قبل به دلیل خونریزی در بیمارستان میلاد اصفهان بستری شده بود، پنجشنبه شب دعوت حق را لبیک گفت.
برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در طول بیش از 60 سال، تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، رئیس و مؤسس دارالقرآن الکریم استان اصفهان، تلاش برای تأسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان (عج) و موسسه خیریه ابابصیر اصفهان، فعالیت های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی، تحمل زندان و مبارزه با رژیم شاهنشاهی از جمله فعالیت های این چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان است.
پیکر این عالم وارسته صبح فردا ( شنبه ) از مسجد سید اصفهان تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده می شود.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.