به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' فریدون اله یاری ' اضافه کرد: بناهای تاریخی موجود در مجموعه جهانی میدان امام اصفهان شامل مسجد امام، کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله در رتبه اول بازدیدها و پس از آن مجموعه جهانی کاخ چهلستون و سپس مجموعه جهانی باغ فین در شهر تاریخی کاشان در رتبه بعدی این بازدیدها قرار دارند.
وی در ادامه به پیشتازی گردشگران فرانسوی در بازدید از آثار تاریخی اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال 95 گردشگران آلمانی رتبه اول بازدید از بناهای تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص دادند اما با گذشت 9 ماه از سالجاری، آمارها نشان می دهد که گردشگران فرانسوی گوی سبقت را از گردشگران آلمانی ربوده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: هم اکنون گردشگران فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و چین رتبه اول تا پنجم بازدید از بناهای تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به تنوع جاذبه های تاریخی استان تاکید کرد: در پهنه استان اصفهان و همچنین در محدوده 24 شهرستان اصفهان بیش از 200 مجموعه تاریخی و جاذبه گردشگری آماده پذیرائی از گردشگران خارجی است.
اله یاری همچنین به تلاش در راستای ایجاد موج سوم در گردشگران با توجه به فصلی بودن ایام سفر در این استان اشاره کرد و گفت: همه ساله گردشگران خارجی در 2 مقطع زمانی فروردین تا خرداد و پایان شهریور تا اواسط آذر از جاذبه های استان اصفهان بازدید می کنند اما در تلاشیم تا با برنامه ریزی برای زمستان نیز گردشگر خارجی جذب کنیم.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت / 6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.