به گزارش ایرنا، شهرآوردها از جذاب ترین بازی های فوتبال محسوب می شوند، تیمهای همشهری با وجود همجواری با یکدیگر در یک دیدار رسمی سعی در کسب بهترین نتیجه را خواهد داشت و باید برای 90 دقیقه همشهری بودن خود را به فراموشی بسپارند.
به عقیده کارشناسان شهرآورد فوتبال اصفهان همواره از جذابیتهای زیادی داشته و بخاطر حاشیه های کمتر، از لحاظ فنی بهتر و زیباتر بوده است و یاران دو تیم برای ارائه بازی تماشاگرپسند بیشتر تلاش کرده اند.
امسال در یک روزغیر از شهرآورد فوتبال مردان، بانوان تیم های ذوب آهن و سپاهان نیز به مصاف هم می روند و این خود موضوع جالبی در فوتبال کشورمان خواهد بود.
***دیدار در نقش جهان
سپاهان در حالی روز جمعه برای نهمین بار در ورزشگاه نقش ‌جهان میزبان دربی اصفهان است که در ۱۵ تقابل اخیر با ذوب ‌آهن، هشت بار پیروز و تنها یک بار شکست خورده است.
همچنین در ۶۱ دربی اصفهان تاکنون ۱۲۵ گل به ثمر رسیده که سهم سپاهان ۶۹ و ذوب‌آهن ۵۶ گل بوده است، سپاهان این شانس را دارد که روز جمعه شمار گل‌های زرد دربی را به عدد ۷۰ افزایش دهد، البته این کار آسانی نخواهد بود، زیرا ذوبی ها با پیروزی شیرین هفته قبل خود با روحیه دوچندان برابر زردها صف آرایی خواهند کرد.
شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته هجدهم لیگ برتر جمعه هفته پیش موفق شدند تیم پیکان را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند، سپاهانی ها نیز در یک بازی خارج از خانه برابر پارس جنوبی جم به تساوی رسیدند و با یک امتیاز جم را به مقصد اصفهان ترک کردند.
کمیته داوران فدراسیون فوتبال، دیدار حساس سپاهان و ذوب آهن را به اشکان خورشیدی سپرده و قرار است محمدرضا ابوالفضلی، فرزاد بهرامی به عنوان کمک داوران این دیدار، خورشیدی را همراهی کنند.
همچنین امید سعیدفر داور جوان اصفهانی به عنوان داور چهارم در کنار تیم داوری این دیدار قرار خواهد داشت.
تیم سپاهان اصفهان هم اکنون با ۴ برد، ۸ تساوی، ۶ باخت و با ۲۰ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور قرار گرفته است، همچنین ذوب آهن با ۶ برد، ۸ تساوی، ۴ باخت و با 27 امتیاز رده هفتم جدول را در اختیار دارد.
این دیدار از ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز خواهد شد.
مسابقه رفت این دو تیم با نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.
بر اساس اعلام باشگاه سپاهان، با صلاحدید کادر فنی، تمرینات روز چهارشنبه و پنجشنبه این تیم بدون حضور تماشاگران و پشت درهای بسته برگزار می شود
زلاتکو کرانچار در سپاهان مجبور است که با نفرات کمتری در این دیدار حضور یابد، زیرا بنابر اعلام پزشک تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان 3 بازیکن این تیم در شهرآورد با ذوب آهن اصفهان غایب خواهند بود، بر اساس گزارش اعلام شده علی کریمی دچار کشیدگی عضلات پشت ران شده و دو تا سه هفته از فوتبال دور خواهد بود.
مسعود ‌حسن ‌زاده دیگر بازیکن این تیم پس از جراحی رباط صلیبی مدتی است در کنار تیم حضور دارد اما با مربی بدنساز تمرین می‌ کند و امیدواریم تا یک ماه آینده به شرایط بازی برسد.
آسیب‌دیدگی مچ پای 'رافائل کرایولارو' بازیکن برزیلی بطور کامل برطرف شده اما به دلیل عفونت غدد مژگانی چشم چند روزی است در تمرینات گروهی شرکت نمی ‌کند، چشم این بازیکن به دلیل عفونت ورم کرده و به همین خاطر در تمرینات گروهی شرکت نمی کند.
'ادون حسنی' بازیکن آلبانیایی سپاهان نیز در ناحیه عضله چهارسر ران خود اندکی التهاب دارد که جدا از سایر بازیکنان و با فیزیوتراپ تیم تمرین کرد، ولی برای بازی در دربی روز جمعه مشکلی ندارد، همچنین مهدی امینی از یک ماه پیش به تمرینات بازگشته و می تواند سپاهان را در دیدار مهم روز جمعه همراهی کند.
البته هیچ یک از بازیکنان تیم فوتبال سپاهان برای دیدار روز جمعه مقابل ذوب آهن اصفهان محروم نیستند.
در سوی دیگر دست امیر قله نویی برای تعویضها بازتر خواهد بود، زیرا در ذوب آهن فقط 'کیروش استنلی' مهاجم این تیم ذوب آهن به دلیل محرومیت غایب خواهد بود.
*** دومین شهرآورد فوتبال بانوان ایران
مسابقه برگشت تیمهای فوتبال بانوان ذوب آهن و سپاهان اصفهان دومین شهرآورد فوتبال بانوان ایران و دیگر شهرآورد روز جمعه اصفهان به شمار می رود.
تیم بانوان سپاهان اصفهان هم اکنون با 9 پیروزی، دو باخت و با کسب ۲۷ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال بانوان قرار گرفته است، همچنین ذوب‌آهن دیگر تیم اصفهانی با ۵ برد و ۶ باخت با کسب ۱۵ امتیاز رده ششم جدول را در اختیار دارد.
تیم فوتبال بانوان ذوب آهن در آغاز دور برگشت لیگ برتر بانوان باشگاههای کشور روز جمعه 22 دی ماه 96 از ساعت 10 صبح در ورزشگاه بهرام عاطف مجموعه شفق از تیم همشهری خود، سپاهان اصفهان میزبانی خواهد کرد.
کمیته داوران فدراسیون فوتبال مائده جعفری را به عنوان داور دیدار ذوب آهن و سپاهان در شهرآورد اصفهان انتخاب کرد، انسیه خبازمافی نژاد، مرضیه بهداروند و الهه سامانیان دیگر اعضای کادر داوری این دیدار را تشکیل می دهند.
دیدار رفت این دو تیم و اولین شهرآورد فوتبال بانوان کشور مهر امسال برگزار شد و تیم فوتبال بانوان سپاهان در یک بازی تماشایی و پرگل با نتیجه 7بر3 ذوب آهن راشکست داد.
گ / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.