مجید زینلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چندی پیش با کاهش شدید ذخیره های خونی و تعداد اهدا کنندگان در استان مواجه شدیم که با صدور اطلاعیه و استمداد از مردم این مشکل تا حدی رفع شده است.
وی با بیان اینکه همه ساله با سرد شدن هوا شمارمراجعه‌ کنندگان برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و به کاهش ذخیره‌های خونی منجر می شود گفت: این در حالیست که مراکز درمانی در فصول مختلف مصرف‌کننده خون هستند و کاهشی در نیاز آنها اتفاق نمی‌افتد.
زینلی تصریح کرد: در روزهای عادی به صورت میانگین 400 تا 450 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کردند که چندی پیش شمار مراجعه کنندگان به کمتر از 300 نفر رسیده بود.
زینلی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان به تمامی گروه‌های خونی نیاز است ،گفت: از مردم اصفهان دعوت می شود تا به یاری بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی اقدام کنند.
بیش از 130 هزار نفردر 9 ماه سالجاری به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که این تعداد 101 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند واز این تعداد خون‌های اهدایی بیش از 250 هزارواحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.
96/5 درصد خون‌های اهدایی به وسیله مردان و تنها 3/5 درصد آن توسط بانوان بوده است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.