به گزارش ایرنا از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز دوشنبه در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، توجه به رونق ساخت مسکن در شهرها و روستاهای استان اصفهان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با رونق گرفتن ساخت و ساز و تحول در بخش مسکن، سایر مشاغل مرتبط نیز رونق پیدا می کنند.
وی بااشاره به اینکه بازسازی بخشی از مناطق زلزله زده شهر سر پل ذهاب
به استان اصفهان واگذار شده است، افزود: زیربناهای شهر سر پُل ذهاب باید با دقت و سرعت بیشتری احداث شود.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: عملیات ساخت منازل و زیربناهای شهر سر پل ذهاب باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا مردم مجبور نباشند پس از تحمل سختی ها و سرمای زمستان، گرمای تابستان را نیز در کانکس ها تحمل کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدام های این بنیاد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به عنوان استان معین، در شهر سرپل ذهاب فعالیت دارد و امور ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در این شهر را بر عهده گرفته است.
غلامحسین خانی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای زلزله زدگان گفت: ساختمان های شهر سرپل ذهاب پس از جنگ تحمیلی و 25 یا 30 سال است که ساخته شده اند.
وی تصریح کرد: ساختمان های سرپل ذهاب که بصورت اصولی ساخته شده اند در زلزله اخیر بسیار کم آسیب دیدند اما ساختمان هایی که بدون رعایت اصول ساخته شده اند، تخریب شدند.
خانی با اشاره به وسعت تخریب و خسارت در شهرستان سر پل ذهاب بیان کرد: تسهیلات برای تعمیر مسکن به حساب خود مردم ریخته می شود تا آنان برای تعمیر منازل مسکونی خود اقدام کنند اما آوار برداری و احداث واحدهای ساختمانی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به ارسال بیش از یکهزار کانکس از سوی مردم، مساجد استان اصفهان و فولاد مبارکه به مناطق زلزله زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر مهندسان ناظر وظایف خود را به درستی انجام دهند درصورت وقوع زلزله دیگر شاهد تخریب ساختمان های نوساز نخواهیم بود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان از مرمت و بازسازی بیش از 14 هزار باب خانه آسیب دیده از زلزله در سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه توسط این نهاد خبرداد.
21 آبان امسال زمین لرزه 7.3 ریشتری در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه باعث جان باختن 620 هموطن و 12 هزار و 386 نفر شد.
خاطرنشان می شود، مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان 27 آذر امسال در مراسم معرفی سرپرست بنیاد مسکن شهرستان تیران و کرون از مرمت و بازسازی بیش از 14 هزار باب خانه آسیب دیده از زلزله در سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه توسط این نهاد خبرداد.
غلامحسین خانی گفته بود: بیش از پنج هزار واحد مسکن ویران شده از زلزله در سرپل ذهاب احداث و نزدیک به 9 هزار باب مسکن تعمیر می شود.
وی بیان کرده بود: روند اجرایی احداث و تعمیر مسکن مردم در شهرستان سرپل ذهاب در حال انجام و تاکنون برای بیش از هزار و 900 مالک تشکیل پرونده انجام شده که از این میان بیش 970 نفربه بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.