'حسین شواخی' شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان و محیط بانان با شیوه آموزش چهره به چهره دانش آموزان را با شرح وظایف سازمان حفاظت محیط‌ زیست و مناطق تحت مدیریت سازمان، محیط بانان، شرایط زیست محیطی منطقه، لزوم وجود حیات وحش و مدیریت پسماند آشنا می‌ کنند.
وی افزود: 780 نفر دانش‌آموز تاکنون در قالب این طرح آموزش‌های لازم را دیدند که در صورت آموزش درست کودکان در مورد اهمیت حفظ محیط ‌زیست، به طور قطع این فرهنگ وارد خانواده شده و در نتیجه پدران و مادران نیز اجازه تخریب محیط‌ زیست را به خود نخواهند داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان بیان کرد: 94 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، 870 هزار هکتار مرتع و 2 زیستگاه حیات وحش در اردستان وجود دارد که بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها و شکار حیوانات طی سال های گذشته موجب برهم خوردن زیست بوم برخی نقاط این شهرستان شده است.
او اضافه کرد: منطقه شکار ممنوع خارو با 102 هزار هکتار وسعت به دلیل همجواری با پارک ملی کویر سمنان و برخورداری از گونه های کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گرگ، کفتار و کاراکال از بهترین زیستگاه های حیات وحش محسوب می شود.
شواخی گفت: منطقه حفاظت شده کهیاز با وسعت 92 هزار هکتار در این شهرستان گونه های کل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ و کفتار، روباه و گربه شنی، کاراکال، گربه وحشی و پرندگان را در خود جای داده است.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.