به گزارش ایرنا، نائب رییس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین در مراسم آغاز این طرح در اصفهان گفت: در این طرح، مخازن فرسوده خطرآفرین، تعویض و بجای آنها از مخازن تولید داخلی با گارانتی و دارای شناسنامه استفاده می شود.
محمدجواد شهبازی افزود: به همین منظور سامانه ای به نشانی اینترنتی www.tavizmakhzan.ir طراحی شده است و مالکان خودروها می توانند با مراجعه و ثبت نام در آن از تسهیلات بانکی استفاده و مخازن جدید دریافت کنند.
وی ادامه داد: در این سامانه همه مراحل از ثبت نام تا هدایت مشتری به بانک عامل، تشخیص تعویض مخزن، تاییدیه بازرسی و خروج خودرو همراه با کد رهگیری انجام می شود.
وی با بیان اینکه این وام فقط به مشتریانی که مخزن خودروی آنها نیاز به تعویض داشته باشد، اعطا می شود، سقف این تسهیلات را 15 میلیون ریال اعلام کرد.
شهبازی، متوسط هزینه تعویض مخزن فرسوده خودروهای دارای سوخت سی ان جی را بین 6 تا 15 میلیون ریال، بسته به نوع خودرو، حجم مخزن و تجهیزات مورد نیاز اعلام کرد.
وی افزود: فرایند نصب تجهیزات و قطعات مخزن و شیر مخزن بر اساس استاندارد صورت می گیرد تا ایمنی سیستم سوخت رسانی رعایت شود.
وی با بیان اینکه لازم است مزیت هایی برای استفاده کنندگان از سی ان جی قائل شویم تا رغبت بیشتری برای استفاده از این نوع سوخت ایجاد شود، گفت: در زمان حاضر تناسب خوبی بین نرخ سوخت سی ان جی و بنزین وجود ندارد و بهتر است نرخ سوخت سی ان جی کاهش یابد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز نخستین مرکز اجراکننده طرح تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز در شهرستان اصفهان کار خود را آغاز کرد و بزودی حدود 40 مرکز دیگر نیز برای ارائه خدمات این طرح در سراسر استان اصفهان فعال می شود.
به گزارش ایرنا، طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، پست بانک، دبیرخانه دائمی سی.ان.جی کشور و اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین، از امروز بطور آزمایشی در پنج استان اصفهان، فارس، تهران، خوزستان و قزوین آغاز شد.
هدف از اجرای این طرح، استانداردسازی مخازن خودروهای سی ان جی، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از خروج ارز و اشتغالزایی اعلام شده است.
در این طرح، نصب مخازن خودرو توسط مراکز خدمات مجاز زیر نظر اتحادیه کشوری حمل و نقل همگانی و اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین انجام می شود و برچسب مربوطه توسط دبیرخانه دائمی سی.ان.جی کشور در اختیار این واحدها قرار می گیرد.
تسهیلات ارائه شده در قالب این طرح با سود 18 درصد و اقساط 24 تا 36 ماهه، بسته به نوع تعویض و خودرو از 8 تا 15 میلیون ریال است و متوسط قسط آن ماهانه 500 هزار ریال خواهد بود.
تفاهمنامه یکساله ای بین پست بانک و دبیرخانه دائمی سی.ان.جی کشور در این راستا منعقد شده است که تا 300 هزار دستگاه خودرو با حداکثر منابع سه هزار میلیارد ریال تامین مالی شود.
در کشور بیش از پنج میلیون خودرو دوگانه سوز وجود دارد.
تخمین زده می شود حدود 200 هزار دستگاه از این خودروها نیز در استان اصفهان وجود داشته باشد.
ت/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.