احمد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری های این شهرستان به طور متوسط سالانه 30 درصد از سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری را پرداخت می کنند که این موضوع مانع از پیگیری طرح و برنامه های این نهاد شده است.
وی بیان کرد: با گذشت 9 ماه از سال جاری هیچ بخشی از سهم کتابخانه های عمومی توسط شهرداری های سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران پرداخت نشده که این موضوع روند فعالیت کتابخانه های عمومی را با چالش روبرو ساخته است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه مدیریت کتابخانه های عمومی و انجام فعالیت های کتاب و کتابخوانی نیازمند پرداخت سهم شهرداری هاست، تصریح کرد: همکاری نکردن شهرداری ها در این خصوص مانع از اجرای برنامه های گسترده در این حوزه است.
وی با بیان اینکه همکاری شهرداری ها منجر به افزایش کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف شهر می شود، گفت: اگر دسترسی مردم به کتابخانه های عمومی آسان شود، سرانه مطالعه نیز افزایش می یابد که در صورت همکاری شهرداری ها کتابخانه های مشارکتی در محله ها و مناطق شهری احداث می شود.

** کمبود اعتبارات مانع پرداخت سهم کتابخانه هاست
شهرداران سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران کمبود اعتبارات و کاهش درآمد را عامل اساسی در نپرداختن سهم کتابخانه های عمومی اعلام کردند.
پیمان شکرزاده شهردار تیران با بیان اینکه سه ماه از آغاز فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی و شهرداری می گذرد، گفت: یک قسط از سهم کتابخانه های عمومی پرداخت شده و با بهبود وضعیت اقتصادی شهرداری مابقی سهم نیز پرداخت می شود.
قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1382 تصویب شد .
شهرستان تیران و کرون دارای سه شهر شامل تیران، رضوانشهر و عسگران است.
2 باب کتابخانه عمومی و 2 کتابخانه مشارکتی در شهرستان تیران و کرون تحت نظر اداره کتابخانه های عمومی فعالیت می کنند که بیش از 2 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.
منابع کتابخانه های این شهرستان به بیش از 35 هزار جلد کتاب می رسد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/ 6022 / 7131 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.