به گزارش ایرنا، این سامانه در روزهای گذشته، شاخص کیفی هوا در پایگاه سنجش این اداره کل در محل باغ غدیر اصفهان را نشان می داد اما از صبح امروز یکشنبه از دسترس خارج شده است.
با وجودی که در سامانه هواشناسی اصفهان تاکید شده بود که این اطلاعات فقط مربوط به منطقه باغ غدیر اصفهان است و همه شهر را شامل نمی شود اما بسیاری از منابع خبری و شبکه های اجتماعی برای رصد وضعیت کیفی هوای اصفهان به اطلاعات آن استناد می کردند.
بر اساس اطلاعات دیروز این سامانه، شاخص کیفی هوای اصفهان در محل باغ غدیر با حدود 200 (AQI) در آستانه وضعیت بنفش ( بسیار ناسالم) قرار داشت.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی اصفهان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا دلیل از کار افتادن سامانه پایش کیفیت هوای این اداره کل را مشکل های فنی اعلام کرد.
نوید حاج بابایی افزود: پایگاه اینترنتی اداره کل هواشناسی استان اصفهان و سامانه مربوط به پایش کیفیت هوا از روز گذشته با بار ترافیکی سنگینی به دلیل مراجعه زیاد کاربران مواجه شد بهمین دلیل با برخی قطعی هایی مواجه می شد.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بخش فنی و فناوری اطلاعات اداره کل هواشناسی اصفهان در حال برطرف کردن این مشکل هستند.
حاج بابایی همچنین با اشاره به نوع ایستگاه های پایش و سنجش کیفیت هوا، توضیح داد: 2 نوع ایستگاه شهری و ترافیکی در این زمینه وجود دارد که اطلاعات ایستگاه های ترافیکی فقط مربوط به یک نقطه پر ترافیک شهر مانند منطقه باغ غدیر اصفهان است که بطور معمول اعداد بالایی را نشان می دهند.
وی اضافه کرد: اما در ایستگاه های شهری، میانگین کلی از وضعیت شاخص کیفی هوا در یک شهر را داریم که می تواند منبع دقیق تری برای اعلام وضعیت کیفی هوا باشد.
به گفته وی، شهرداری اصفهان به تازگی پنج ایستگاه شهری پایش کیفیت هوا را راه اندازی کرده است.
به گزارش ایرنا، هوای اصفهان امروز یکشنبه با شاخص کیفی 172 (AQI) در 24 ساعت منتهی به ساعت هفت صبح برای سومین روز متوالی در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار گرفته است.
سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این اعلام کرده است که این سازمان، تنها منابع رسمی و قانونی برای اعلام شاخص کیفی هوا است و اطلاعات سایر نهادها، فقط مربوط به نقطه ای خاص از شهر یا موارد دیگر است که نمی توان آنها را به عنوان شاخص کلی کیفی برای یک شهر مانند اصفهان اعلام کرد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.