مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 13 و 9 دقیقه امروز، یک حادثه سقوط در حوضچه فاضلاب صنعتی اصفهان به اورژانس 115 اعلام و در پی آن دو واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد.
دکتر غفور راستین افزود: در این حادثه، پنج کارگر مرد، جان باختند.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز گفت: پس از اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، نیروهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی و تیم های نجات ایستگاه ۱۵، ۵ و ۴ اصفهان به همراه تجهیزات تخصصی و خودروهای مجهز به دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.
محمد شریعتی با بیان اینکه محل حادثه یک شرکت بازیافت و تولید مواد اولیه پلاستیکی به وسعت حدود پنج هزار متر بود، افزود: به گفته حاضران در محل، کارگران در حال تخلیه سبتیک اصلی چاه فاضلاب بودند که پمپ آن دچار گرفتگی شد و یکی از کارگران هنگام پایین رفتن برای رفع عیب پمپ، بر اثر گازگرفتگی به داخل چاه سقوط کرد.
وی گفت: چهار کارگر دیگر نیز بدون تخصص و تجهیزات کافی، یکی پس از دیگری وارد چاه شده و پس از اولین تنفس، به انتهای چاه سقوط کردند.
شریعتی با اشاره به اینکه چهار تن از کارگران، تبعه افغانستان و یک نفر ایرانی هستند ،افزود: آتش‌نشانان در لحظه اولیه حضور در محل، اقدام به اکسیژن دهی به درون چاه کرده و همزمان سه تن از آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه حوادث و زدن دستگاه تنفسی وارد چاه شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به وضعیت بسیار خطرناک محل حادثه بدلیل وجود گازهای بسیار سمی از جمله آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان و دی اکسید کربن خاطرنشان کرد: با وجود استفاده از تجهیزات تخصصی توسط نیروهای امدادی در طول عملیات، بارها مشکلات تنفسی برای آنها بوجود آمد و حتی انتشار گاز سمی بدلیل اکسیژن دهی به داخل چاه، فعالیت نیروهای امدادی در بالای چاه را نیز مشکل کرده بود.
شریعتی ادامه داد: سرانجام آتش‌نشانان، اجساد کارگران را از داخل چاه به بیرون منتقل کردند و با معاینات عوامل اورژانس حاضر در محل مشخص شد که پنج کارگر یاد شده در همان لحظات اولیه جان باخته اند.
شریعتی گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن ‌سازی کامل محل و دادن تذکرات ایمنی لازم به اهالی، به کار خود پایان دادند.
به گزارش ایرنا، 9 روز پیش نیز سه کارگر تاسیساتی هنگام لایروبی چاه فاضلاب خیابان چهارباغ بالای شهر اصفهان به عمق سه متری یک حلقه چاه فاضلاب سقوط کرده و بر اثر گازگرفتگی بیهوش شدند که با کمک آتش نشانان نجات یافتند.
شهرک صنعتی جی در مجاورت فرودگاه اصفهان دارای زیرساخت هایی مانند تصفیه خانه است.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135/ 6027 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.