به گزارش ایرنا، این اطلاعیه در پی انباشت آلاینده ها در هوای اصفهان و افزایش آلودگی هوا بدنبال شرایط پایداری وضعیت جوی و سکون نسبی هوا در روزهای آتی صادر شده است.
بنا به اعلام مرکز پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان با 165(AQI)در شرایط ناسالم برای عموم قرار دارد.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
بر این اساس از مدیران مدارس آموزش و پرورش در نواحی 6 گانه شهر اصفهان و مناطق همجوار خواسته شده که بر اساس اعلام مدیریت بحران استان مبنی بر پایداری آلودگی هوا درچند روز آینده از برگزاری ورزش صبحگاهی در مدارس خودداری شود.
همچنین در این اطلاعیه بر انجام نشدن هر نوع فعالیت ورزشی در فضاهای بازو همچنین کاهش حضور دانش آموزان در فضاهای باز تاکید شده است.
با توجه به استمرار پایداری و سکون هوا؛ وضعیت کیفی هوا کماکان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد جلسه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز جمعه ۸ دی ماه در محل استانداری اصفهان تشکیل شد.
در این جلسه بررعایت محدودیت های ترافیکی و تشدید برخورد با خودرو های دود زا؛ فاقد معاینه فنی و فرسوده و همچنین محدود کردن فعالیت واحدهای بالقوه آلاینده و تشدید برخورد با واحدهای آلاینده صنعتی و صنفی،کاهش فعالیت ورزشی بویژه در فضای باز تا اطلاع ثانوی تاکید شد.
همچنین با توجه به استمرار شرایط مزبور بررسی امروز (شنبه) نیز بطور مجدد جلسه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا در استانداری اصفهان تشکیل شد و مقرر شد که امشب تصمیم نهایی برای تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در روزهای آینده گرفته شود.
در شرایط آلودگی هوا، همه گروه های سنی آسیب پذیر هستند و رعایت توصیه های تغذیه ای در این شرایط به سلامت مردم و کاهش عوارض آلودگی هوا کمک می کند.
برخی گروه ها مانند کودکان، افراد مسن، مادران باردار و بیماران قلبی و ریوی در شرایط آلودگی هوا، بیشتر در معرض خطر قرار دارند و بر این اساس در شرایط آلودگی هوا مردم و به ویژه گروه های حساس باید شیر و لبنیات کم چرب مصرف کنند و مصرف روزانه دو لیوان شیر کم چرب به کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا کمک می کند زیرا کلسیم موجود در شیر مانع از جذب آلاینده هایی مانند فلزات سنگین می شود.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.