محسن مومنی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: با توجه به حضور موفق تیم‌های این جمعیت در منطقه زلزله زده به منظور پیشگیری از پیشرفت و تشدید عوارض روانی ناشی از زلزله ، تقویت مهارت‌های اجتماعی بازماندگان و افزایش توان انطباق و آماده سازی جامعه آسیب دیده ، مقرر شده سومین تیم تخصصی حمایت روانی به منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام شود.
وی با بیان اینکه این گروه در روز جمعه هشتم دی به این مناطق اعزام می شود افزود: سازمان جوانان هلال احمر به منظور حمایت های روانی و اجتماعی در بلایا تیم هایی را با عنوان سحر یا «ساماندهی حمایت های روانی اجتماعی پس از بلایا» تشکیل داده است تا درزمان حضوردرکنارآسیب دیدگان ارتباط موثر و حمایت های صمیمی را برقرار کند.
مومنی اظهار کرد: در این برنامه 12 نفر از اعضا و کارشناسان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در قالب تیم سحر و نیز تیم تخصصی حمایت روانی در قالب 12 روانشناس به مدت یک هفته در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور پیدا کرده و به ارائه خدمات می پردازند.
زمین لرزه شدیدی شامگاه یکشنبه 21 آبان امسال با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زلزله به هفت شهرستان و یکهزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و شماری از هموطنان کشته و مصدوم شدند.
8114/ 6022 خبرنگار: امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.