به گزارش ایرنا، 'سعید زمانی' سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح زیست محیطی کاشت بذر بادام کوهی با مشارکت کمیته معادن برای واکاری پوشش ضعیف و خشک شده عرصه ملی، حفاظت گونه های گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در مراتع روستای اوره شهرستان نطنز اجرا شد.
وی هزینه اجرای این طرح را 160 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: طرح توسعه جنگل با بذر بادام اسکوپاریا از ابتدای سال جاری به مساحت 160 هکتار در شهرستان نطنز به اجرا درآمده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نطنز بیان کرد: بادام دیم تلخ از جمله گونه های گیاهی است که در مقابل سرما و بی آبی مقاومت بالایی دارد و اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از هدر رفتن آب، حفظ آب بارش ها، تلطیف هوا، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و کمک به توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.
او اضافه کرد: اجرای این طرح می تواند نقش بسزایی در افزایش سرانه جنگلی، سطح پارک‌ها، فضای سبز و باغ بذر داشته باشد و با ایجاد چرخه زیستی فعال‌تر و تقویت زیستگاه های موجود شرایط مناسب‌تری را برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه حفاظت شده کوهستان کرکس ایجاد کند.
شهرستان نطنز دارای 2 ذخیره گاه جنگلی به مساحت یک هزار و 500 هکتار و 23 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ است.
این شهرستان با جمعیت نزدیک به 47 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.