به گزارش ایرنا، 'علیرضا یوسفی فرد' دوشنبه به مناسبت روز ملی و هفته ثبت احوال در نشستی با خبرنگاران اردستان بیان کرد: 453 مورد ولادت از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه در این شهرستان ثبت شده که 10 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه 236 نوزاد پسر و 217 نوزاد متولد شده در سال جاری دختر هستند، افزود: امیرعلی، امیرحسین، حسین و همچنین فاطمه، زهرا و زینب به ترتیب بین پسران و دختران بیشترین فراوانی را داشتند.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان اضافه کرد: 217 مورد فوت (129 نفر مرد و 88 نفر زن) نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان ثبت شده است.
او در ادامه با بیان اینکه آمار ازدواج و طلاق در اختیار اداره کل ثبت احوال استان است، گفت: در مجموع میزان ازدواج در شهرستان کاهش یافته و با پدیده افزایش طلاق رو به رو هستیم.
یوسفی فرد همچنین از صدور 20 هزار و 138 جلد شناسنامه مکانیزه از شهریور 1390 تا دی 1396 برای نزدیک به 69 درصد از جمعیت این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پنج هزار و 371 شناسنامه مکانیزه نیز در سال جاری صادر شده که 25 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
او افزود: 17 هزار و 167 قطعه کارت ملی هوشمند نیز از اردیبهشت 1393 تا آذر ماه سال جاری صادر شده که 59 درصد جمعیت شهرستان را در بر می گیرد و مهلت اعتبار کارت های ملی عادی تا پایان امسال می باشد.
وی با اشاره افزایش 34 درصدی صدور کارت ملی هوشمند در سال جاری عنوان کرد: ساکنان شهرستان اردستان که تا کنون کارت ملی هوشمند دریافت نکردند، تا پایان سال برای مراجعه به ثبت احوال جهت تعویض و دریافت کارت جدید فرصت دارند.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.