به گزارش ایرنا، محمدرضا عسگریان، روز دوشنبه در جلسه کمیته حقوق شهروندی شهرستان سمیرم، با اشاره به برخی گزارش های بازرسان مبنی بر برخورد نامناسب بعضی از کارمندان و مسئولان با مردم، افزود: دولت و شخص رئیس جمهوری بر رعایت حقوق شهروندی تاکید و تصریح دارد.
وی با بیان اینکه حدود 60 اداره در شهرستان فعالیت دارند، افزود: همه نهادها موظف هستند، برای ارائه بهتر خدمات و آشنایی مراجعه کنندگان، وظایف اداره و کارمندان را برای مراجعه کنندگان مشخص کنند تا مردم حقوق خودشان را بدانند.
معاون فرماندار سمیرم اظهار کرد: این از حقوق مردم است که در اداره ای که وارد می شوند با آنها برخورد مناسبی شود و در کوتاه ترین کار آنها به سرانجام برسد.
وی تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها وظیفه دارند، در معابر و خیابان ها در شهرها و روستاها مناسب سازی لازم را به خصوص در فصل زمستان انجام دهند تا شهروندان و معلولان بتوانند به راحتی تردد کنند.
عسگریان خاطر نشان کرد: شهروندان عادی در بسیاری موارد با حقوق شهروندی خود، آشنایی ندارند که لازم است با مطالعه و شرکت در برنامه های فرهنگی و آموزشی با حق و حقوق خود آشنا شوند.
استفاده از نظرسنجی های کاغذی و پورتال های اداری درباره نحوه برخورد کارکنان با ارباب رجوع، ادامه بازرسی ها از سازمان های دولتی، ارائه گزارش عملکرد درباره موضوع حقوق شهروندی و رفتار با مردم در هر سازمان و همچنین تاکید بر نصب منشور حقوق شهروندی و آشنایی با وظائف هر سازمان در همان مجموعه، از مسائل و مصوبه های این نشست بود.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
ت/7147 / 6022 خبرنگار: محمود افشاری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.