سید شهاب‌الدین افضل با بیان اینکه نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان تا کیلویی 8500 تومان هم رسیده است، اظهار داشت: در فصول سرد سال تقاضای تخم‌مرغ افزایش می‌یابد، اما با کاهش تولید واحدهای مرغ تخم‌‌گذار به‌دلیل آنفلوآنزا، تعادل بازار به‌هم خورده است.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایتی مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ در اصفهان، افزود: با شیوع آنفلوآنزا و کاهش تولید واحدهای مرغ تخم‌گذار، نوسانات شدید قیمت‌ها و بی‌ثباتی بازار به‌ضرر مصرف‌کننده تمام می‌شود و در همین راستا از روز گذشته عرضه مستقیم تخم‌مرغ را در اصفهان با نام طرح حمایتی آغاز کرده‌‌ایم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان ادامه داد: با اجرای این طرح حمایتی هر شانه تخم‌مرغ با وزن 1500 تا 1600 کیلوگرم به‌قیمت 12 هزار تومان در میادین عمومی بازارهای کوثر، فروشگاه‌های مصرفی کارکنان دولت از جمله ادارات و شرکت‌های وابسته دولت برای مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: امسال در مردادماه با افزایش گرمای هوا، نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان به 7500 تومان رسید و در همان زمان با اجرای طرح حمایتی مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ طی 14 روز، قیمت‌ این کالا را کاهش دادیم.

افضل با ابراز اینکه پیش‌بینی شده که طی 100 روز تا فروردین ماه طرح حمایتی مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ در اصفهان اجرا شود، گفت: با کاهش تولید تخم‌مرغ کل کشور طی 5 روز گذشته نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان تا 8500 تومان هم رسید و در حال حاضر تا بازگشت ثبات و کاهش نوسانات قیمتی، طرح حمایتی اجرا می‌شود.

وی پیرامون واردات تخم‌مرغ به کشور، اظهار داشت: اکنون واردات تخم‌مرغ از ترکیه آغاز شده و تأثیر خود را بر کاهش قیمت‌ها نسبت به 5 روز گذشته در بازار گذاشته است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان افزود: با واردات تخم‌مرغ از ترکیه، صنف مرغ تخم‌گذار هم ترجیح می‌دهد که قیمت‌ تولیدات خود را کاهش دهد تا واردات به حداقل ممکن برسد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 821319
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.