به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' شنبه در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان اردستان بیان کرد: میراث فرهنگی در سال های گذشته آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت و به تازگی مسئولان و مردم توجه خاصی به این حوزه داشته و در راستای نگهداری و ارتقای آنها تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه منابع اعتباری تخصیص یافته طی سال ها به خوبی در این حوزه هزینه نشده افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت منابع با دقت و حساسیت هزینه می شود و در سال 1395 عملیات مرمت و بازسازی تعدادی از این بناها آغاز شد.
فرماندار اردستان بیان کرد: مرمت تعدادی از بناهای تاریخی نیز در سال جاری صورت گرفت اما با توجه به تعداد زیاد میراث فرهنگی شهرستان و محدودیت اعتبارات، مکان مرمت و بهسازی همه بناهای تاریخی وجود نخواهد داشت.
او با تاکید بر لزوم بهره گیری از توان بخش خصوصی در این زمینه اضافه کرد: مسئولان باید با ایجاد انگیزه، بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کنند که البته برای جلوگیری از پراکندگی شهری توجه ویژه ای به بافت قدیمی و تاریخی شهرها وجود دارد.
غیور گفت: دولت منابع مناسبی در اختیار ستاد بازآفرینی قرار داده و شهرداری ها باید طرح های بازآفرینی را تهیه کرده و جهت تامین اعتبار به فرمانداری ارائه کنند.
وی افزود: میراث فرهنگی مسئول تهیه شناسنامه آثار و ابنیه تاریخی است و باید با همکاری انجمن میراث فرهنگی، گروهی را مسئول شناسایی و ثبت مشخصات بناهای تاریخی کند.
شهرستان اردستان دارای 67 اثر تاریخی ثبت شده، 78 محوطه باستانی، 2 بافت تاریخی زواره و مهاباد و یک اثر ثبت جهانی قنات دو طبقه می باشد.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.