به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سیف الله دهقانی فیروز آبادی ' در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم با اشاره به پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز افزود: طبق فرمایش معظم له، دعوت به نماز دعوت به زیباترین جلوه های زندگی است.
وی افزود: همه با همه امکانات باید در خدمت نماز باشند و اینکه می گویند نماز دولتی و غیر دولتی، هم می تواند درست باشد و هم غلط، زیرا دولت های اسلامی باید با تخصیص اعتبار از برگزاری این فریضه الهی حمایت کنند.
امام جمعه سمیرم خاطر نشان کرد: امروزه اقامه نماز جماعت بویژه نماز جمعه و توجه به آن در بالابردن بصیرت سیاسی و اعتقادی مردم و افکار عمومی نقش موثری دارد.
حجت الاسلام دهقانی، ادامه داد: ضروری است که همه وجدان های بیدار و منصف برای نماز و ترویج این واجب دینی بپاخیزند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
امام جمعه سمیرم در ادامه اشاره ای کوتاه به مناسب های تقویمی و دینی داشت و افزود: ششم ربیع الثانی سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) است که این روز بزرگ را به همه مومنان و هموطنان مسیحی تبریک می گوییم.
وی میلاد امام حسن عسکری ابن الرضا(ع) در هفته آینده را یادآور شد و با بیان حدیثی از این امام همام تصریح کرد: آن حضرت می فرماید خوبان بدانند، کینه و بغض انسان های فاجر نسبت به آنها، زینت آنهاست چرا که انسان های فاجر، خدا و دین او را فراموش کرده اند و از دین و انسان های مومن روی می گردانند.
خطیب جمعه سمیرم همچنین به «روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» در هفته آتی اشاره کرد و افزود: ساخت و سازهای بی رویه و انبوه، نه مورد سفارش اسلام است و نه به صلاح جامعه اسلامی و نه حتی عقلایی است.
وی با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضست سواد آموزی به فرمان امام راحل گفت: توجه امام عزیز به موضوع سواد و علم نشان از درک بالا و بینش عمیق ایشان داشت که امروز شاهد ثمره این نهضت، در جای جای کشورمان و حتی دانشگاه ها هستیم.
سمیرم با افزون بر 160 هزار جمعیت در 160کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ 2093 ** خبرنگار: محمود افشاری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.