'حسین شواخی' روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: جمعیت گونه های آهو، کل و بز، قوچ و میش با حضور هفت گروه یگان حفاظت و جمعی از علاقه مندان محیط زیست در طرح سرشماری پستانداران وحشی شمارش شد که نسبت به سال گذشته افزایش مناسبی داشته است.
وی افزود: محیط بانان با استفاده از تجهیزات فنی گونه‌، تعداد، شرایط زندگی و زیستگاه‌های این حیوانات حفاظت شده را در منطقه کهیاز مورد بررسی قرار دادند که از جمله دلیل های افزایش جمعیت حیوانات وحشی در منطقه می توان به برنامه ریزی دقیق برای نظارت، افزایش نیروی یگان حفاظت و همکاری علاقه مندان طبیعت و وحیات وحش اشاره کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان بیان کرد: زیستگاه با ارزش کهیاز با وسعت 100 هزار هکتار در دل کوه هایی سخت و تپه های ماهور با پوشش گیاهی مناسب و چشمه های فراوان آب شیرین زیستگاه شماری از حیوانات وحشی است.
او اضافه کرد: گونه هایی مانند آهو در دشت های شمالی این منطقه در کنار گونه با ارزش هوبره و سایر پرندگان ارزشمندی همچون عقاب طلایی، زاغ بور، کبک و تیهو تحت حمایت هستند.
منطقه کهیاز با وسعت نزدیک به 100 هزار هکتار با برخورداری از گونه های گیاهی و جانوری گوناگون در سال 1389 از منطقه شکارممنوع به حفاظت شده ارتقا پیدا کرد.
منطقه شکار ممنوع خارو با 102 هزار هکتار وسعت در این شهرستان به دلیل همجواری با پارک ملی کویر سمنان از دیگر زیستگاه های حیات وحش در این شهرستان محسوب می شود.
نزدیک به 450 گونه جانوری تا کنون در شهرستان اردستان شناسایی شده است.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.