به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری عصر پنجشنبه در مراسم روز ملی ثبت احوال و رونمایی از سند سجلی مرحوم حاج مرتضی اشتری در اصفهان، افزود: نیروی انتظامی در سال بیش از ۳۰ میلیون انواع خدمات را ارائه می‌ کند که ۴۰ درصد از این خدمات بر مبنای اطلاعات ثبت احوال است.
وی ادامه داد: بیش از پنج میلیون مدارک دیگر مانند گواهینامه و کارت پایان خدمت وظیفه عمومی در ادارات تابعه نیروی انتظامی صادر می شود.
فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه هرجا اطلاعات و آمار کامل باشد بهتر می توان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها برنامه ریزی کرد، اضافه کرد: در صورت نبود اطلاعات و آمار کافی تصمیم گیری ها با اختلال روبرو می‌شود و نمی‌توان براحتی برای پیشگیری از معضلات اجتماعی چاره اندیشی کرد.
وی با تاکید بر اینکه هویت مردم به اسناد سجلی باز می‌ گردد، افزود: ثبت احوال از مراجع اصلی استعلام برای انتخابات به شمار می ‌رود و در حوزه امنیت و حفظ امنیت ثبت احوال نقشی ویژه ایفا می کند.
سردار اشتری درباره پدرش مرحوم حاج مرتضی اشتری شاعر و پیر غلام امام حسین(ع) که در جریان این مراسم از سند سجلی او رونمایی شد، گفت: هموراه روحیه پهلوانی و گذشت در او مشاهده می شد و همیشه در کنار مردم بود و به کارهای خیر می ‌پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان از لحاظ فعالیت های خیرخواهانه در کشور نمونه است و در این استان افراد بسیاری برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند.
به گزارش ایرنا، سند سجلی مرحوم حاج مرتضی اشتری از مداحان اهل بیت و شاعران پیشکسوت عصر پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم روز ملی ثبت احوال در اصفهان رونمایی شد.
حاج مرتضی اشتری اصفهانی، شهریور سال 94 در 81 سالگی چشم از جهان فروبست.
وی از مداحان بنام اهل بیت(ع) و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در شهر اصفهان بود که در 11 سالگی هنر مداحی را فراگرفت و عمری در وادی شعر و مداحی اهل بیت تلاش کرد.
او 13 ساله بود که در سوگ از دست دادن مادر ، اولین شعرش را سرود و این هنر را ادامه داد و بر اشعار خود افزود.
اشعار این شاعر در دیوان شعری با نام دیوان اشتری اصفهانی به چاپ رسید.
همچنین در پایان این مراسم از فعالان عرصه ثبت احوال استان اصفهان تجلیل و قدردانی شد.
با تصویب شورای فرهنگی کشور، سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
ت/ 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.