به گزارش ایرنا، ' هوشنگ طالبی ' دوشنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن خوارزمی دانشگاه اصفهان برگزار شد افزود: سالیانه یک هزار رساله و پایان نامه ارشد و 150 رساله دکتری در زمینه علوم انسانی در این دانشگاه تدوین می شود.
وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه زمینه استفاده تولیدات علمی حوزه و دانشگاه برای یکدیگر را فراهم کرده است، افزود: امیدواریم بتوانیم این رساله ها را در اختیار حوزه علمیه قرار دهیم و در خدمت حوزویان باشیم.
رئیس دانشگاه اصفهان افزود: کشور در زمینه آسیب های اجتماعی با مشکلاتی مواجه است و دانشگاه و حوزه علمیه اصفهان از ظرفیت های خوبی برای دست یابی به راه حل های مناسب جهت حل این مشکلات برخوردار است.
وی از اصفهان به عنوان شهر عالمان و فرهیختگان از جمله شیخ بهایی و ملاصدرا نامبرد و افزود: اینکه اصفهان منتسب به عالمان و دانشمندان است وظیفه و رسالت علمی دانشگاه اصفهان را سنگین تر کرده است.
طالبی 50 درصد فعالیت های دانشگاه اصفهان را در زمینه علوم انسانی اعلام کرد و افزود: دانشگاه اصفهان رسالت دارد ظرفیت های علمی اصفهان در زمینه علوم انسانی و اسلامی را در سطح بین الملل معرفی کند و در این راستا سعی کرده است با حضور در همایش های بین المللی به رسالت خود در این زمینه جامه عمل بپوشد.
وی بیان کرد: در ماه گذشته دانشگاه اصفهان با شرکت در همایش بین المللی که در زمینه علوم انسانی در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار شد، اقدام به معرفی ظرفیت های اصفهان در زمینه علوم انسانی و اخلاق اسلامی کرد.
رئیس دانشکده اهل البیت (ع) دانشگاه اصفهان نیز در این همایش با اشاره به آغاز فعالیت این دانشکده در سال 1390 گفت: وحدت حوزه و دانشگاه کار ارزشمندی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و اکنون نوبت ما بود که بتوانیم با راه اندازی دانشکده اهل البیت در دانشگاه اصفهان، این آرمان را پیگیری کنیم.
' امیرحسین بانکی پور فرد ' افزود: مبنای نگاه ما این بود که محجوریت قرآن و اهل البیت (ع) را از محیط دانشگاه کم و از دانش و سیره اهل البیت (ع) برای پیشرفت و توسعه علوم بهره برداری کنیم.
وی اضافه کرد: تاکنون 165 نفر طی پنج دوره آموزشی از این دانشکده فارغ التحیصل شده اند و 158 دانشجو نیز در این دانشکده درحال تحصیل هستند.
همایش وحدت حوزه و دانشگاه دوشنبه شب با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از دانش آموختگان دانشکده اهل البیت (ع) در سالن خوارزمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
27 آذر 1358 آیت الله محمد مفتح هنگام ورود به دانشکده الهیات دانشگاه تهران، هدف گلوله گروه فرقان قرار گرفت و به شهادت رسید. این روز را به دلیل تلاش های خستگی ناپذیر شهید مفتح در پیوند حوزه و دانشگاه، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری کردند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.