به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'عبدالنبی نمازی' شامگاه دوشنبه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمریکا اعلام کرده بود برای جمع کردن پرونده داعش 30 سال زمان نیاز است اما هوشیاری رهبری دینی در ایران و مرجعیت دینی در عراق توطئه داعش را خثنی کرد.
وی وحدت همه نیروهای مسلمان را عامل برچیده شدن بساط داعش در منطقه عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه وحدت بین شیعه و سنی در ایران و افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی انجام شده اما در داخل کشور بین دانشگاه، حوزه و اصناف هماهنگی لازم وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان بر ضرورت هماهنگی و وحدت بین همه گروه ها و مرکزهای علمی و دینی تاکید کرد و گفت: گروه ها و جریان های سیاسی در جغرافیای سیاسی کشور قابل تعریف هستند و هرگز نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند، چون رویارویی گروه ها و جناح های سیاسی با یکدیگر برای کشور مضر است.
او اضافه کرد: همه گروه ها و جناح های سیاسی باید در راستای منافع ملی و هدف های نظام اسلامی گام بردارند و در برابر توطئه های دشمنان یکپارچه باشند.
آیت الله نمازی بیان کرد: برخی فقط شعار وحدت سر می دهند اما اعلام هفته وحدت از سوی امام راحل بر اساس حکمت و برگرفته از قرآن کریم بود زیرا دشمن در مقام عمل می کوشد تا با تفرقه و جدایی بین ملت ها، امت ها، طایفه ها و قوم ها به هدف های شوم خود برسد و جامعه ای که در آن اختلاف وجود داشته باشد، شکست می خورد.
وی در ادامه افزود: تنها انقلابی بودن کافی نیست زیرا حوزه از همان نخست انقلابی بوده و در ادامه نیز باید انقلابی بماند بلکه انقلابی بودن حوزه و دانشگاه به معنای تعهد در قبال مسئولیت هایی است که در برابر احکام الهی دارند.
27 آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح، از سال 1359 روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.