به گزارش ایرنا، 'سهیلا عسکری' روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان چهارم اسفند امسالبا حضور استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان به مدت چهار روز در شهر کاشان برگزار خواهد شد.
وی هدف اصلی برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان را حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی عنوان کرد.
مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه ارتباط هر چه بیشتر میان مسئولان استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران برای همکاری‌های دوجانبه از دیگر هدف های برگزاری جشنواره های منطقه ای است، افزود: سالانه سه جشنواره منطقه ای با مشارکت استان ها برگزار می شود و امسال هم نخستین و دومین جشنواره در شهرهای کرمانشاه و آبادن برگزار شد.
او آخرین مهلت ‌نام نویسی و ارسال آثار به پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را دوم دی‌ سال جاری اعلام کرد و گفت: بخش فیلم شامل سه بخش مسابقه، جنبی و بخش ویژه است که بخش ویژه شامل فیلم‌هایی با نگاه ویژه به موضوع گردشگری و فرهنگ بومی منطقه فرهنگی کاشان می باشد.
عسکری افزود: فیلم هایی که موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم داستانی، مستند تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند، به صورت مستقیم به بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره بین الملی فیلم کوتاه تهران راه خواهند یافت.
وی همچنین عنوان کرد: فیلم‌های شرکت‌کننده در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران که به بخش مسابقه راه یافته و دیپلم یا تندیس نگرفته باشند، می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند اما در صورت دریافت تندیس به جشنواره سی و پنجم فیلم کوتاه تهران راه پیدا نخواهند کرد.
او در مورد بخش فیلمنامه پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان در کاشان نیز گفت: این بخش با سه موضوع بخش آزاد، اقتباسی و ویژه برگزار خواهد شد که که در بخش اقتباسی باید اثر اقتباس ادبی از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی با ذکر منبع باشد و بخش ویژه نیز در زمینه فیلمنامه‌هایی مرتبط با موضوع گردشگری و فرهنگ بومی در منطقه فرهنگی کاشان است.
مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران همچنین تاکید کرد: تعداد فیلمنامه‌های ارسالی هر نفر برای هر سه بخش آزاد، اقتباسی و ویژه در مجموع تا چهار فیلمنامه در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: بخش عکس پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان نیز شامل مجموعه عکس و تک‌عکس است که در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی بر اساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارائه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دست یابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود.
به گفته عسکری بخش مسابقه با موضوع آزاد و بخش ویژه با موضوع گردشگری و فرهنگ بومی منطقه کاشان برگزار می‌شود.
او شرکت در مسابقه عکس را برای عموم آزاد اعلام کرد و گفت: هر عکاس می‌تواند تا هفت قطعه عکس را که در چارچوب متعارف مجموعه عکس قرار می‌گیرند، ارسال کند و عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.