به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا اعلایی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در حوزه پژوهش و تحقیق نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم، اظهار داشت: کشور ما در حوزه علم خوب عمل کرده است اما در عرصه تحقیقات و پژوهش نمره قابل قبولی نداریم.

وی افزود: در واقع در طول سال‌های گذشته با ایجاد دانشگاه‌های مختلف اقدام به تربیت دانشجویانی کردیم که از نظر آکادمیک و علمی رشد قابل ملاحظه‌ای یافتند اما از بُعد مهارتی شاهد یک خلاء جدی هسیتم.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان تاکید کرد: در چنین شرایطی دانشگاه های علمی کاربردی پا به عرصه علمی کشور گذاشتند و هدف خود را ارتقای مهارتی دانشجویان قرار دادند.

وی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در عرصه صنایع مختلف به ۲۵ سال گذشته بر می‌گردد، ادامه داد: این دانشگاه‌ها توانسته به جای تربیت دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و عدم تامین نیاز شغلی متناسب با آنها، روی افرادی با سطح تحصیلات دیپلم یا فوق دیپلمی سرمایه گذاری کند و با ارتقای علمی کارگران به رشد صنایع کمک کند.

اعلایی با اشاره به اینکه گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان در مهرماه 91 اقدام به تاسیس مرکز آموزشی علمی کاربردی کرده است، ابراز داشت: جذب، بکارگیری و حفظ مدرسان و استادکاران برجسته در سطح ملی و منطقه‌ای، کارآفرینی پایدار و به روز کردن مهارت‌های مورد نیاز جامعه، ارتقای مرکز به عنوان یکی از مراکز برتر در رتبه بندی معتبر و ایفای نقش موثر در حفظ و ارتقای هویت اسلامی و فرهنگ جامعه و رشد متعالی از اهداف تاسیس این مرکز بوده است.

وی با بیان اینکه این مرکز از ابتدای تاسیس تاکنون تعداد یک هزار و 250 دانشجو پذیرفته و 500 فارغ التحصیل نیز دارد، گفت: در حال حاضر 600 دانشجوی فعال در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

12 رشته در مرکز علمی کاربردی گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان فعال است

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان گفت: 12 رشته مختلف در این مرکز فعال است که تا سال آینده به 15 مورد می رسد.

وی به رشته‌های مقطع کارشناسی و کاردانی در این دانشگاه اشاره و گفت: مهندسی فناوری بازرسی جوش، کارشناسی حرفه‌ای حسابداری صنعتی، کارشناس حرفه‌ای ایمنی HSE درمقطع کارشناس تدریس می‌شود و کاردانی فنی مکانیک - تعمیرات ماشین آلات صنعتی، کاردانی فنی متالورژی ریخته‌گری، کارگردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنی، کاردانی فنی برق صنعتی، کاردانی حرفه‌ای بزرگانی - انباداری و کاردانی حرفه‌ای حسابداری صنعتی از رشته‌های مقطع کاردانی این دانشگاه است.

اعلایی با اشاره به اینکه فولادبارکه با 250 نفر بیشترین دانشجو را در این مرکز به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین از انرژی اتمی 200 دانشجو، ذوب آهن 40، پلی اکریل 60، فولاد آلیاژی 30، صنایع هفت تیر 30، صنایع پتروشیمی ونفت و گاز 30 و از فولاد ماهان سپاهان نیز 30 دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

وی به افتتاح آزمایشگاه‌های تحقیقی پژوهشی در مرکز آموزش علمی کاربردی گروه توسع صنعتی ماهان اشاره و ابراز داشت: با افتتاح دو آزمایشگاه تحقیقی در این گروه صنعتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه توسعه صنعتی شده است.

پژوهشهای کارآمد منجر به خلق ایده های نو و ثروت آفرینی شود

وی با بیان اینکه به طور کلی در حوزه پژوهشی در کشور بسیار ضعیف عمل کردیم و زیرساخت های لازم در این عرصه را شاهد نیستیم، گفت: منابع انسانی،مدیریت، امکانات، تجهیزات و هزینه سه موردی هستند که اگر با الگویی درست در ایران پیاده شود آینده بسیار خوبی را در عرصه های مختلف و به ویژه پژوهش شاهد هستیم اما اکنون دراین زمینه‌ها کمبود بسیاری داریم.

پیش از این نشست خبری، همایش گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و ششمین سال تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان برگزار شد که فرماندار مبارکه در آن با اشاره به اینکه پژوهش همیشه از یک سوال آغاز می شود و پاسخ جامع و کامل به آن سوال، جامعه را به کشفیات می‌رساند، بیان داشت: ارائه راه حل های قابل اطمینان بر سر چالش ها و فرصت‌های جامعه راه جدیدی در حوزه پژوهش باز خواهد کرد.

وی افزود: پژوهشی کارآمد است که منجر به خلق ایده های نو و ثروت آفرینی شود.

 

 

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 815433
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.