به گزارش ایرنا، پیکر این نویسنده روز یکشنبه با حضور چهره های ادبی، هنری و علاقه مندان به فرهنگ و ادب در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
مراسم بزرگداشت این فعال ادبی فرهنگی نیز روز صبح فردا (دوشنبه) در مسجد المهدی واقع خیابان مرداویج اصفهان برگزار می شود.
سید برهان‌ الدین حسینی نویسنده و منتقد ادبی روز پنجشنبه گذشته یک روز قبل از فرارسیدن سالروز تولدش، حین رانندگی در خودرو شخصی خود در اصفهان بر اثر عارضه قلبی چشم از جهان فروبست.
این نویسنده از اعضای قدیمی یکی از مطرح ترین مجلات ادبی کشور یعنی« جُنگ ادبی اصفهان» بود.
حسینی داستان نویسی را از زمانی که 15 سال بیشتر نداشت آغاز کرد و نخستین داستانش در مجله «صدف» در تهران که مجله ای پرتیراژ و پرمخاطب بود، چاپ شد و البته این تنها داستانی نبود که از او در این مجله به چاپ رسید.
این فعال ادبی و فرهنگی توسط معلم زبان خودش «احمد گلشیری» با حلقه ادبی جُنگ ادبی اصفهان پیوند زده شد و با دیگر یاران جُنگ از جمله «ابوالحسن نجفی» و «محمد حقوقی» پیوندی عمیق برقرار کرد.
دوستی که تا لحظه زندگی استاد و یاران دیرینه اش و تا لحظه مرگ استاد نجفی ادامه داشت، پس از انقلاب این منتقد و نویسنده به هیئت تحریریه مجله زنده رود پیوست و داستان ها، شعرها و نقدهایش در این مجله به چاپ می رسید و همچنین جزو نظریه پردازان این مجله بود.
بعدها سردبیر یکی از مجلات مطرح فرهنگی و هنری کشور «فرهنگ پارسی» شد و داستان ها، نقدها و نظریه هایش در مجلات معتبری چون «سینما و ادبیات»،«ادبیات و فلسفه ماه»،«عصرپنجشنبه ها» به چاپ رسید.
از این نویسنده مطرح دو رُمان و چهار مجموعه داستان در تدارک چاپ بود که در زمان حیاتش میسر نشد.
عضو هیات تحریریه فصلنامه زنده رود و از همکاران حسینی در مراسم خاکسپاری وی به ایرنا گفت: توجه به طبیعت، محیط زیست و عرفان از جمله ویژگی های این نویسنده بود.
'شاپور بهیان' ادامه داد: یکی از داستانهای کوتاه و زیبای این نویسنده در شماره بعدی فصلنامه زنده رود چاپ خواهد شد و بی شک خوانندگان زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
'طیبه علیزاده' از اعضای انجمن های ادبی اصفهان نیز به ایرنا گفت: حسینی نمونه بارزی از یک استاد ادبیات بود که با وجود تبحر در ادبیات و هنر، تواضع داشت و در مراسم های مختلف همگان و به ویژه جوانان را به فراگیری علم و به خصوص ادبیات تشویق می کرد.
'هوشنگ همت زاده' از نزدیکان این نویسنده نیز از او به عنوان فردی با گذشت و صادق یاد کرد و افزود: حسینی در داستان نویسی تسلط زیادی داشت و با بسیاری از انجمن های ادبی داخلی و خارجی ارتباط برقرار می کرد تا به این وسیله انجم نهای فرهنگی و ادبی روز به روز غنی تر و بهتر شوند.
گ /6020/ 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.