رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان و نماینده کانون های معدنی و فولاد استان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید اینکه خواسته این افراد بحق است، گفت: مهمترین خواسته بازنشسته‌ها وصول مطالبات و پرداخت به موقع مستمری بازنشستگی آنهاست.
مجتبی احمدی با بیان اینکه در تجمع امروز بیش از 300 بازنشسته حضور داشتند، گفت: از دولت تدبیر و امید تقاضا داریم قانون کاملی برای صندوق بازنشستگی فولاد وضع کند تا حقوق و مستمری ماهانه بازنشستگان فولاد نیز مانند سایر کارکنان و بازنشستگان دولتی و غیردولتی پرداخت شود.
وی افزود: دولت باید اراده جدی برای حل مشکل بازنشستگان فولاد داشته باشد.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: بازنشستگان فولاد هر ماه مستمری بازنشستگی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند و مشکلاتی در زمینه بیمه درمان مستقیم و تکمیلی خود دارند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری بازنشستگی آنها با وقفه‌ 2 ماهه مواجه شده است، افزود: تاکنون مستمری مهر و آبان بازنشستگان فولاد پرداخت نشده است.
به گزارش ایرنا، از سال 88 بدلیل آغاز خصوصی شدن برخی از شرکت های فولاد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت ها مانند ذوب آهن اصفهان با مشکل روبرو شد.
از آن زمان تاکنون حقوق ماهیانه بازنشستگان شرکت های فولاد با دو سه ماه تاخیر و بصورت قسطی پرداخت شده است.
بازنشستگان صندوق فولاد اصفهان بویژه شرکت ذوب آهن در دو سه سال گذشته بارها در اعتراض به پرداخت نشدن بموقع حقوق خود مقابل مجلس شورای اسلامی، استانداری اصفهان و همچنین دفتر این صندوق در خیابان نشاط اصفهان حضور یافته اند.
صندوق بازنشستگی فولاد کشور بیش از ۸۵ هزار بازنشسته دارد.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.