به گزارش ایرنا، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان روز شنبه در یک نشست خبری گفت: مرکز بین المللی رشد صادرات، روز سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گشایش می یابد.
مسعود گلشیرازی افزود: مرکز رشد بین المللی صادرات، کلید گشودن گره رشد نیافتن صادرات یا کاهش صادرات است.
وی حمایت دولت برای رفع موانع پیش روی صادرات و صنعت در استان را خواستار شد و گفت: امسال شیب منفی صادرات در استان کنترل شده و حتی با توجه به آمار این شیب با رشد مثبت ادامه یافته است.
گلشیرازی افزود: با این حال،در صنعتی ترین استان کشور نباید به این میزان صادرات آن هم با کالاهای محدود همچون آهن و فولاد و صنایع پتروشیمی به چند کشور محدود بسنده کرد.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بازاریابی، خلق ارزش برای مصرف کننده و خلق سود برای تولیدکننده و بازاریابی صادراتی نیز وظیفه مرکز بین المللی رشد صادرات است.
گلشیرازی بیان کرد: برنامه راهبردی تجاری استان اصفهان مورد مطالعه قرار گرفته است و 12 برنامه اصلی برای آن در نظر گرفته شده که اولین آنها که کلید رشد و توسعه صادرات نیز هست، شرکت های مدیریت صادرات است.
وی افزود: بهترین و اولین ابزار برای دست یافتن و اجرای این برنامه، ایجاد مرکز رشد بین المللی صادرات است.
مرکز رشد یا 'انکوباتور' یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که بمنظور حمایت و رشد بازرگانان، صنعتگران و کارآفرینان تحصیلکرده تاسیس می شود.
این مراکز علاوه بر تامین مکان فیزیکی با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی و مشترک، زمینه ایجاد شرکت های جدید را فراهم می کنند.
مرکز رشد بین المللی دارای مجموعه کاملی از سرویس های پشتیبانی برای پیشرفت فعالیت تجاری بوده و تمرکز آن بیشتر روی صادرات است و یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، ایجاد شبکه ای از انکوباتورها در محدوده مربوط به خود است.
انکوباتور، یک سکوی(پلتفرم) ورود به بازارهای بین المللی است که با ایجاد یک شبکه مبتنی بر ورود به بازار بین المللی و با سرعت عمل بالاتر، وسیعتر، با کنترل بالاتر و با منابع مالی کمتر می تواند صادرات سنتی یک کشور را به صادرات علمی، مکانیزه و دیجیتال تبدیل کند بطوریکه ریسک و هزینه عملیات بازاریابی و صادرات محدود شود.
در حال حاضر کشورهایی از جمله ژاپن، چین، آمریکا، آفریقای جنوبی، دانمارک، انگلیس و آلمان از وجود چنین مرکزی برای رشد و توسعه صادرات بهره برده اند.

*** خروج بازار مسکن از رکود کامل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست اعلام کرد: پیرو اجرای طرح رونق دولت، هم اکنون بازار مسکن از رکود کامل خارج شده است.
اسرافیل احمدیه افزود: بر اساس این طرح، سال گذشته بیش از 830 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از یکهزار واحد صنعتی دارای شرایط رکود اعطا شد.
وی اضافه کرد: در چارچوب این اجرای این طرح 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بصورت سراسری و بدون تقسیمات استانی تخصیص یافت و 183 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی پرداخت شد.
احمدیه ادامه داد: بانک های استان نیز آمادگی دارند معادل 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی(برای امور سرمایه در گردش) اختصاص دهند.
وی یکی از مهمترین برنامه های این طرح را بازسازی و نوسازی واحدها بویژه واحدهای از کارافتاده اعلام کرد.
احمدیه افزود: بیش از 9 هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد که این برنامه برای بیش از پنج هزار واحد در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی باید به روز شوند و بر اساس نیاز و مقتضیات بازار بویژه بازارهای خارجی، تولیدات خود را انجام دهند.
دولت یازدهم در برنامه های اقتصادی خود برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود، چندین طرح را به اجرا گذاشت که رونق و رفع موانع تولید و ارائه بسته های حمایتی و تسهیلات مالی به صنایع کوچک و متوسط یکی از آنهاست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان پیش از این اعلام کرده بود: واحدهای تولیدی صنعتی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، معادن، اصناف و خدماتی که در سال گذشته موفق به ثبت نام برای تسهیلات طرح رونق تولید در سامانه 'بهین یاب' نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سامانه در قسمت 'فرآیند طرح رونق تولید 96 ' ثبت نام کنند.
سامانه اینترنتی 'بهین یاب' در دولت یازدهم و برای حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مُستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شد.
ت/ 7153 / 6027**خبرنگار: هُدا استکی **انتشاردهنده: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.