به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز شنبه اعلام کرد: این سامانه هوشمند در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در تهران، رونمایی شد.
هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار روز ۲۲ آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد و دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه تا ۲۶ آذر برای علاقه مندان به نمایش می گذارند.
سامانه مذکور شامل طراحی و ساخت سخت افزارهای سامانه های مدیریتی، برنامه های نرم افزاری و مدل سازی مورد نیاز برای مدیریت و آنالیز عملکرد شبکه های آبرسانی و آبیاری است.
این طرح در راستای توسعه سامانه های مدیریت هوشمند مصرف آب و بهره برداری از شبکه آبرسانی، به عنوان یک فعالیت بین رشته ای از علوم برق، الکترونیک، مکانیک، کشاورزی، کامپیوتر و مهندسی آب در مدت چهار سال به انجام رسید.
سامانه مذکور قابلیت کاربرد در شبکه های آب شرب، صنعت و فضای سبز شهری را دارد و کاهش مصرف انرژی، نشت از شبکه آبرسانی و هزینه های تعمیر و نگهداری شبکه آبرسانی و نیروی انسانی، افزایش عمر مفید تأسیسات، مدیریت توزیع عادلانه آب شرب در شرایط کمبود آب و حذف جیره بندی در شهر و افزایش رضایت مندی مشترکان از جمله مزیت های آن است.
عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان، درباره این سامانه گفت: در شرایط کنونی تنها راه حل برای مدیریت بحران کمبود آب، افزایش بهره وری مصرف آب و مدیریت آب از منبع تا مصرف در تمام بخش های صنعت، کشاورزی، فضای سبز و شرب است.
دکتر مهدی قیصری تصریح کرد: در کشور سرمایه گذاری اقتصادی خوبی برای زیرساخت های مرتبط با مسائل آب انجام شده اما در زمینه مدیریت و بهره برداری اقدامات اساسی انجام نگرفته است.
21 تا 27 آذر بعنوان 'هفته پژوهش و فناوری' نامگذاری شده است.
دانشگاه صنعتی اصفهان، فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرد و اکنون با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
پیش از این نیز طرح مدیریت مصرف آب با توجه به کمبود منابع آبی در دانشگاه صنعتی اصفهان از سال 90 در دستور کار مدیریت این دانشگاه قرار گرفت و به مرور زمان منجر به کاهش مصرف آب تا 25 درصد شد.
این طرح با استفاده از روش های بازیافت و استفاده مجدد از پساب و آبیاری قطره ای و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در دانشگاه اجرا شد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.