به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که تا 29 آذر برای بازدید دانشجویان و علاقه مندان به علوم هسته ای دائر خواهد بود، دستاوردهای دانشمندان جوان هسته ای کشورمان در 20 غرفه به نمایش در آمده است.
در این نمایشگاه 400 دستاورد به نمایش گذاشته شده که 225 دستاورد در حوزه چرخه سوخت هسته ای از جمله غنی سازی، تولید آب سنگین، نیروگاه های اتمی برق و قدرت، راکتور تحقیقاتی اراک، سوخت هسته ای، ایمنی هسته ای و سیمولاتور آموزشی و 175 دستاورد درحوزه کاربرد های جانبی انرژی هسته ای از جمله کشاورزی، سلامت و پزشکی هسته ای، پسمانداری، کاربرد پرتوها، لیزرهای حوزه سلامت با نمایش سنگ شکن کلیه و پروستات به نمایش گذاشته شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در مراسم گشایش این نمایشگاه برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشورمان در این دانشگاه را فرصتی مناسب برای دانشجویان دانست و گفت: بازدید از این نمایشگاه توسط دانشجویان می تواند افق های وسیع تری را پیش روی دانشجویان قرار دهد.
مهران مجلسی افزود: دانشجویان باید بدانند که این دستاورد های مهم در صنعت هسته ای کشور با جانفشانی و از خود گذشتگی های شهیدان هسته ای و بسیاری از دانشمندان و محققان صنعت هسته ای کشور به دست آمده است.
وی افزود: دانشمندان جوان کشورمان توانستند در اوج تحریم ها به دستاوردهای مهمی در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای دست یابند و نشان دادند که تحریم ها و کارشکنی ها مانع پیشرفت ملت ایران نخواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد اضافه کرد: دستاوردهایی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است، تنها بخش کوچکی از همت و تلاش شبانه روزی دانشمندان تلاشگر کشورمان است.
21 تا 27 آذر سالجاری به عنوان هفته پژوهش و فناوری با شعار ' پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی' نامگذاری شده است.
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع و با330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک/ 7131 / 2093** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.