مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته تماسی با سامانه 125 حادثه سقوط جوان 18 ساله ای از کوه صفه اعلام و در پی آن گروه امدادگر به محل حادثه اعزام شد.
محمد شریعتی افزود: امداد گران پس از حضور درمحل متوجه شدند فرد حادثه دیده به سبب صدمات وارد شده دارای علائم حیاتی نیست اما با تلاش امداد گران علائم حیاتی به این فرد بازگشت.
وی با بیان اینکه اولین تیم نیروهای امدادی کمتر از 6 دقیقه خود را به موقعیت حادثه رساند، افزود: فرد یاد شده به همراه چند تن دیگر به بالای کوه صفه رفته بودند که به سبب عبور از بیراهه و مسیرغیرایمن از ارتفاع حدود 15 متری به پائین سقوط کرده بود.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت مصدوم تیم تخصصی امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان با رعایت موارد ایمنی و پس از تهیه کارگاه عملیاتی و ثابت کردن مصدوم بر روی برانکارد با استفاده از تجهیزات تخصصی عملیات در ارتفاع، وی را از محل خطر به پایین منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند.
وی با بیان اینکه افرادی برای تنوع طلبی از مسیرهای فرعی و بیراهه کوهنوردی می کنند تصریح کرد: لازم است کوهنوردان با رعایت نکات و هشدارهای ایمنی از بروز اینگونه حوادث ناگوار پیشگیری کنند.
بوستان گردشگری کوه صفه اصفهان با ارتفاعی افزون بر 2 هزار متر در جنوب اصفهان قرار گرفته است.
دراین بوستان کوهستانی که دارای امکانات گردشگری و کوهپیمایی است ، مسیرهای امنی برای عبور به نقاط مرتفع پیش بینی شده است اما شماری از گردشگران با عبور از سایر مسیرها و نقاط نا امن دچار حادثه سقوط از کوه می شوند.
در سال های اخیر چند گردشگرپس از سقوط از ارتفاعات این بوستان جان خود را از دست داده اند.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.