به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز شنبه هنگام گشایش کنگره بین المللی حقوق سلامت با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیماردر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان افزود: این کلانشهر به عنوان یک جهانشهر توانایی میزبانی همایش ها و مسابقات جهانی را دارد و باید به گردشگری ورزشی و سلامت در آن توجهی ویژه شود.
وی اظهار کرد: مدیریت شهری ارتباط تنگاتنگی با همه مباحث از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت دارد و نیاز به سلامت و بهداشت یکی از اساسی ترین نیازهای بشری است و دولت به تنهایی نمی تواند آنچه را که به عنوان آرمان در زمینه سلامت در قانون اساسی آمده را محقق کند.
شهردار اصفهان افزود: نمی توانیم هیچ کدام از برنامه های سلامت و حقوق را بدون حضور جدی شهروندان به پیش ببریم.
وی با بیان اینکه بخش های زیادی از وظایف شهرداری ها، ارتباط تنگاتنگی با حوزه بهداشت و سلامت دارد گفت: قانونگذار شهرداری های را موظف به انجام اموری کرده که هر یک از این امور به تنهایی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.
نوروزی افزود: 27 وظیفه بر عهده شهرداری است که 30 درصد وظایف آن با سلامت ارتباط نزدیکی دارد و نیازمند تعامل عمیق بین دستگاه های دولتی متولی اداره سلامت جامعه و نهادهای غیردولتی و سازمان های مردم نهاد است.
وی یادآوری کرد: در صورتی که تعامل وجود نداشته باشد حق بشری به خطر می افتد و حق سلامت به عنوان حق بشری یکی از مهمترین حقوق بشری در اسناد بین المللی و قوانین اساسی و عادی همه کشورها و به عنوان مطالبه انسان کنونی عنوان شده است.
شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد که نتیجه این گونه همایش ها به تحکیم روابط همه نهادهای عمومی، خصوصی و سرمایه گذاران برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم به منظور تحقق حق بشری به عنوان حق سلامت منجر شود.
اولین کنگره بین المللی حقوق سلامت با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار ' صبح روز شنبه با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری ، معاون حقوق بشر وزیر دادگستری و استاندار اصفهان در دانشگاه خوراسگان اصفهان برگزار آغاز شد.
در این کنگره کارشناسان حقوق سلامت از ایران همراه با کارشناسانی از کشورهای سوئیس، لبنان، فرانسه، قزاقستان و کانادا حضور دارند و درباره حقوق متقابل پزشک و بیمار تبادل نظر می کنند.
این کنگره به مدت 2 روز به میزبانی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود.
ت/6994/7150 خبرنگار:علی نعمانی *دریافت کننده:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.