به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای این شهر به مناسبت 25 آذرماه روز پژوهش افزود:در جوامعی که برای تحقیق و پژوهش سرمایه گذاری مادی و فکری می کنند، روز به روز شاهد پیشرفت در عرصه های مختبف علمی و فرهنگی هستند.
وی بابیان اینکه در کشور ما در دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی بیشترتوجه به آموزش محوری است و این موضوع یک خطر جدی برای توسعه محسوب می شود، بر ضرورت توجه بیشتر مراکز دانشگاهی، حوزه های علمیه و دیگر مراکز علمی و فرهنگی، به مقوله تحقیق و پژوهش به عنوان یک ضرورت برای تولید علم و سرعت بخشیدن به روند توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد.
امام جمعه گلپایگان در ادامه با گرامیداشت 27 آذر، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز گفت:مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که دروس حوزوی در دانشگاه و یا بلعکس تدریس شود، بلکه منظور از این وحدت به تعبیر مقام معظم رهبری وحدت در هدف مشترک این دو قطب متفکر کشور، برای رسیدن به جامعه اسلامی، الهی، پیشرفته و مستقل است.
حجت الاسلام طهماسبی به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان نیز اشاره کرد و با قدردانی از تلاشگران و رانندگان این عرصه گفت: بخش حمل و نقل به عنوان زیربنا و نیروی محرکه توسعه اقتصادی و همه جانبه کشور محسوب می شود و نیازمند توجه و اهتمام مستمر مسئولان به این عرصه است.
امام جمعه گلپایگان همچنین با اشاره به تقدیم لایحه بودجه اظهار امیدواری کرد نقاط ضعف و قوت بودجه ارائه شده به نحوی مدبرانه و هوشمندانه مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گیرد.
شهرستان گلپایگان با بیش از90 هزار جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 6022 خبرنگار:محمد حسین توفیقی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.