'حمیدرضا جانباز' مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور چهارشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط انتقال آب بهشت آباد به شهرهای منطقه شمال استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تجهیز سامانه فاضلاب در سراسر کشور در چارچوب سیاست وزارت نیرو مبنی بر تنوع بخشی به تامین منابع مالی در اجرای طرح های فاضلاب در دستور کار است.
وی با اشاره به اجرای طرح های آب و فاضلاب در 270 شهر کشور اضافه کرد: اولویت شرکت آبفا تجهیز فاضلاب شهرهای پرجمعیت بود که در دولت یازدهم 37 تصفیه‌خانه به بهره برداری رسید و بیش از یک میلیون مترمکعب در شبانه روز بر حجم فاضلاب تصفیه شده کشور اضافه شد.
معاون وزیر نیرو با تاکید بر استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کنار اعتبارات متمرکز گفت: این مساله در دستور کار دولت قرار گرفته و در آینده نزدیک بیش از 20 قرارداد به ارزش 20 هزار میلیارد ریال به امضای می رسد.
او در ادامه با اشاره به بحران کمبود آب در کشور بیان کرد:‌ تابستان سال گذشته تعداد نقاط در معرض تنش آبی بیش از 301 شهر و میزان کمبود نسبت به نیاز آبی نیز 8.6 درصد بود، در حالی که در این مدت شاهد رشد بازار آب و افزایش جمعیت به میزان 1.5 تا 2 درصد نیز بودیم.
جانباز در ادامه تامین و توزیع آب آشامیدنی را به عنوان اصلی‌ترین وظیفه شرکت‌های آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت:‌ به رغم تلاش ها برای ارائه خدمات مناسب و پیوسته به مشترکان، بروز خشکسالی‌های متوالی در کنار برداشت‌های بی‌رویه از منابع، تامین آب آشامیدنی را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: سالانه به دلیل رشد جمعیت، افزایش تعداد انشعاب های آب و توسعه شهرها، نیاز به تامین آب آشامیدنی افزایش می‌یابد و از این رو افزایش سالیانه تقاضای آب به میزان 2 تا سه درصد انتظار می رود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون وزیر نیرو برای بازدید و افتتاح طرح های آب و فاضلاب شهرستان نطنز به ارزش 66.5 میلیارد ریال به این منطقه سفری یک روزه داشت.
مهمترین این پروژه ها پکیج تصفیه خانه مجتمع 832 واحدی مسکن مهر شهر نطنز با امکان پوشش سه هزار و 500 نفر و ظرفیت تصفیه 630 مترمکعب در شبانه روز بود که به روش لجن فعال با فرآیند A2O طراحی شده و محل مصرف پساب آن نیز تغذیه آبخوان و آبیاری فضای سبز است.
خط انتقال 230 کیلومتری آب آشامیدنی از سرچشمه بهشت آباد به شهرهای شمال استان اصفهان از جمله نطنز، بادرود و صنایع این منطقه با اعتبار سه هزار میلیارد ریال نیز طی سه سال اجرا خواهد شد.
تعداد پنج هزار مشترک برخوردار در شهر نطنز و روستاهای کندز و ریسه وجود دارد و نزدیک به 95 درصد آب آشامیدنی سالم می باشد اما هفت روستا در این شهرستان همچنان به صورت سیار آبرسانی می شوند.
شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: سلطانمرادی
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.